ריבלין בבית משפחת לבלוביץ'
ריבלין בבית משפחת לבלוביץ'צילום: מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ערך היום (ראשון) ביקור תנחומים בבית משפחתו של אלכסנדר לבלוביץ' הי''ד, אשר נרצח כשרכבו נרגם באבנים בערב ראש השנה.

הנשיא לחץ את ידי אחותו, ילדיו ובת זוגו והביע צער עמוק על הנסיבות בהן הוא נאלץ לפגוש בהם. "באתי הנה לא רק כנשיא אלא כירושלמי, שמעתי רבות על אלכסנדר ז"ל, ועל חייו כירושלמי שנולד בירושלים גדל בה ואהב אותה".

אחותו של אלכסנדר הי"ד, שושנה בן-עדי, סיפרה לריבלין על אחיה, על ילדותו בירושלים ועל כל ש״קינאה בו״, ירושלמי מלידה, לעומתה, שעלתה יחד עם הוריהם מרומניה. הנשיא הקשיב לדבריה ואמר בצער: "יהודים רבים עלו לארץ להגשים חזון. אך המאבק שלנו בארצנו לא תם, וזו הטרגדיה שלנו".

ילדיו של אלכסנדר סיפרו לריבלין על המפגש שהיה להם עם תושבים מצור באהר הסמוכה לעיר, שהגיעו לנחם אותם. בתו יוספה הוסיפה "החובש הראשון שהגיע לטפל באבא גם הוא מצור באהר, החיים פה כל כך מורכבים".

ניר, בנו של אלכסנדר הדגיש כי זו הישראליות האמיתית. "בכל חברה יש בני עוולה שיכולים לעולל דבר כזה נורא. זה בלתי נתפס. אבן היא נשק, היא הורגת. עוד מימי התנ"ך. זו ההבנה מה אבן יכולה לעשות" הנשיא השיב לניר, "אבן היא כלי נשק לכל דבר ויש לפעול בנחישות למיגור הטרור".

בתו של אלכסנדר הי''ד, יוספה, סיפרה לנשיא כי היא עובדת בבית אל, ושוחחה עם אביה על החשש שלה מיידוי אבנים. "אמרתי לאבא שלי שאני מפחדת לעבוד בבית אל בגלל האבנים. אבא אמר לי- אין לך מה לפחד אם חלילה יקרה משהו תמשיכי לנסוע".

הנשיא השיב לה, "אי אפשר להסכים לזה, לא בבית אל או ברחובות ירושלים- לא נקבל מציאות כזו בשום פנים ואופן. אבן הורגת ואנחנו חייבים לפעול בתבונה ובנחישות".

לאחר מכן סיפרה הבת מיה על מפעל חייו של אביה באיל"ן. ״הנתינה של אבי הייתה נשמת אפו, מפעל חיים. אנחנו מקבלים הרבה מבקרים, ותגובות מהורים לילדים שפגשו בו באיל"ן ושומעים סיפורים על היחס שהעניק לכל אחד, בין אם הוא מטופל או הורה של ילד מטופל או אפילו עובד משק במקום. ככה נזכור אותו, כמי שנתן לקהילה, לציבור ולפרט".

ריבלין סיפר כי שמע רבות על פועלו של אלכסנדר שעסק בצורכי ציבור באמונה. הבן ניר הוסיף "אבא קיבל את כולם באשר הם ואנחנו חונכנו לקבל באהבה את כולם- יהודים ולא יהודים. חשוב לנו להמשיך את העבודה של אבא ואת פועלו״.

הנשיא חיבק את ילדיו של אלכסנדר ז"ל בחום, ואמר בצער: "אבא יכול להיות גאה בכם, אתם משפחה לתפארת. צר לי שאני פוגש בכם בנסיבות כל כך קשות. אנחנו צריכים להיות נחושים אל מול הטרור, לא ניתן לו להכריע אותנו״.