מוסא ואודהליה ברלין
מוסא ואודהליה ברליןצילום: רפאל לוי

ערב המופע המתוקשר "אוחילה", ואודהליה ברלין מנצחת עליו בלב שלם. הכרטיסים אזלו, גם אלו שבירכתי האולם, וההכנות בעיצומן. פגשנו את אודהליה לשיחת טרום-הופעה, לשאול איך ההכנות, ומה הוא המופע עבורה.

מה ההרגשה שלך לגבי המופע?

"אני מרגישה שיש למופע הרבה מקום בעולם. המופע הוא בשביל שנשים יוכלו להתפלל הכי טוב, להתחבר לעצמן. להגיע ליום כיפור קצת אחרת. אני גם מרגישה שהרבה מהעוצמה של 'אוחילה' – זו השירה של הקהל, שנשים שרות ורוקדות ומתחברות למילים ולמנגינות מהמקום הכי פנימי שלהן. זה לא בשביל 'שואו', אלא בשביל תפילה.

אמא שלי חידשה לי, שהמילים "היה נא מצליח דרכי" – היא לא: שהקב"ה יעזור לי להצליח, אלא: שההצלחה של הקב"ה תעבור דרכי. שתצליח את ההצלחה שלך דרכי. זה לא אומר שאני לא עושה השתדלות. אני עושה הכל כדי ש'אוחילה' תהיה הכי טובה שאפשר – הפקה חיצונית מושקעת, פרסום וכו', וזאת מלבד ההפקה המוזיקלית; אבל אני לא מרגישה שהמטרה היא שיגידו: וואו. להפך, אני יודעת שזה שלו, של הקב"ה, וזה מה ששומר עליי. אם הייתי חושבת שזה שלי - הייתי מתחרפנת".

מה התחדש השנה במופע?

"הנגניות הרבה הרבה יותר שותפות השנה – אנחנו  עולות כקבוצה. יש לנו שני כינורות, תופים ובס. בנוסף לכך יגיע אורח מיוחד, חוץ מאבא שלי. דווקא לגבי חידושים הרבה נשים אומרות לי אחרי המופע, שאעשה פחות שירים חדשים אלא אנגן את המוּכרים, זה הרבה יותר זורם...".

"גם מבחינת הניגונים, היה לדוגמא ניגון שמאד רציתי להכניס השנה, ואפילו שנה שעברה, אבל בסוף החלטתי לא להכניס. דרושים כאן המון גמישות והקשבה למשהו פנימי. בכלל, זה מופע שאני עובדת עליו כל השנה, לא רק בחזרות שלפני. במשך השנה, כשאני שומעת ניגון יפה , אני חושבת אם להכניס אותו ל'אוחילה', או לא", היא מגלה.

מה באופק? דיסק חדש?

"ההופעה תוקלט, כמו גם ההופעה של שנה שעברה, ואז נצרף את זה בעזרת השם   לדיסק של המופע", היא מספרת. לאחרונה הייתה עסוקה בהקלטת דיסק של שירי ארץ ישראל בסגנון כליזמר עם אביה, נגן הקלרינט משה (מוסא) ברלין, ולכן היה לה פחות זמן לעבוד על דיסק אישי משלה. "על חומרים שלי – הלואי שיהיה לי זמן. מקווה שבשנה הקרובה אתחיל לעבוד על דיסק", היא מסכמת.