חגי בן ארצי
חגי בן ארציערוץ 7

ד"ר חגי בן ארצי, גיסו של ראש הממשלה, משבח את מאבקו של נתניהו בסוגית הגרעין האיראני מול המעצמות ומול ארצות הברית, אך מנגד סבור כי לפני יום כיפור על ראש הממשלה להכות על חטא ולהתנצל בפני משפחות הנרצחים מידיהם של משוחררי עסקת שליט.

ד"ר בן ארצי דוחה בראשית דבריו את טענותיו של חבר הכנסת לפיד נגד נתניהו וקביעותיו לפיהן על נתניהו להתפטר בשל אופן המאבק שניהל מול אובמה בסוגיית הגרעין. "ראש הממשלה הלך בדרך אמיצה ונועזת והתייצב באומץ מול ארה"ב והמעצמות ופעל בהתאם לאינטרסים של מדינת ישראל ועשה את המקסימום שיכולה מדינה קטנה לעשות ומעבר לכך, ואני מקווה שימשיך בדרך זו", אומר בן ארצי.

לדבריו חשיבותו של המאבק הפומבי שניהל נתניהו נגד המעצמות ונגד ארה"ב הוא לטווח ארוך יותר. "במידה וישראל תצטרך לפעול בעוד שנתיים או חמש, כשיתפתח משבר גדול והפעולה תהיה מסובכת, נוכל לומר לעולם 'אמרנו לכם' ו'הזהרנו אתכם', וכדי שנוכל לומר את זה המאבק היה צריך להיות גלוי ופומבי. מאבק בחדרי חדרים לא היה מאפשר לנו לקבוע שיש לנו את כל ההצדקה לפעול ביום שבו איראן תהיה עם פצצה או קרוב לכך. לכן טוב עשה ראש הממשלה כשיצא למאבק גלוי ובכך נותן הצדקה מוסרית בעתיד לפעול".

"לעומת זאת", מוסיף בן ארצי, "ראש הממשלה נכשל מול דעת הקהל הישראלית בנושא של שחרור המחבלים. לצערי, ראש הממשלה, שבכל דרכו הפוליטית והציבורית התנגד לכניעה לארגוני הטרור, נכנע בגדול לחמאס, ארגון טרור אכזרי, ושחרר מחבלים רבים שנכלאו לעשרות שנים. ניסיתי למנוע את העסקה ויצאתי להפגנות יחיד ולצערי לא הצלחתי. ראש הממשלה נשבר ונכנע".

לטעמו של בן ארצי "ראש הממשלה צריך ללכת בערב יום הכיפורים הזה למשפחות הנרצחים. יש שבעה נרצחים שנרצחו על יד אותם מחבלים משוחררים, משפחת רוזנפלד, משפחת מזרחי, משפחת דני גונן ואחרים. קודם כל בעניין הזה על ראש הממשלה להיות אמיץ ולהודות בטעותו וגם להתחייב שלא לעשות מהלך כזה בעתיד. לא מוגזם ללכת למשפחות ולהתנצל, או לפחות להכיר בזה באחד הראיונות הפומביים שלו".

"בשיחה איתו ראש הממשלה אמר לי שרוב העם תמך בעסקה הזו", מספר בן ארצי המעיר כי על אף הטענה הזו "הוא לא פעל כמו מנהיג".

לטעמו ראוי היה שראש הממשלה ינהל מאבק הסברתי אגריסיבי נגד הלחץ שהופעל עליו לבצע את עסקת השחרור. "תאר לך שבמהלך המו"מ עם החמאס הוא היה מפרסם בכל פעם בעיתונות תמונה של אחד המחבלים שחמאס דורש לשחרר עם תמונות כל הישראלים שנרצחו על ידו. האזרחים רואים מדי יום את מי הם רוצים לשחרר. עד היום לא יודעים כמה ישראלים נרצחו על ידי אותם מחבלים מתועבים בפיגועים הקשים ביותר. הוא לא ניסה לנהל מאבק".

לדבריו אלה הוא מוסיף ואומר כי לא רק נתניהו צריך להתנצל אלא "גם משפחת שליט צריכה להתנצל היום כשרואים את המשפחות והיתומים שנגרמו כתוצאה מהעסקה הזו, אם יש להם מצפון".

על אלה הוא מוסיף ואומר כי "גם כל אנשי הציבור והרבנים ששתקו ואמרו שמדובר בספק ושלא ברור אם הדברים יתממשו, גם הם צריכים להתנצל. מישהו היה תמים ולא האמין שזה יקרה? אחרי הניסיון של האינתיפאדה הראשונה והשנייה שהובלו על ידי משוחררי עסקאות העבר? לכן, גם מי ששתק צריך לעשות חשבון נפש ולומר סליחה טעיתי ולא אחזור על הדברים בעתיד".