מקווה לאפיק מדיני. יחימוביץ'
מקווה לאפיק מדיני. יחימוביץ'פלאש 90

הי זאת שלי, זה כל כך מרגיז ומקומם אותי כשבמחנה הפוליטי שלי מתנהגים באופן נפסד ומגונה, וגם, תסלחו לי, אידיוטי.

מה לעזאזל חשבו לעצמם "שלושת השגרירים לשעבר" כשפנו לממשלת ברזיל כדי שלא תסכים למינויו של ראש מועצת ישע לשעבר, ידידי (כן! ידידי!) דני דיין לשגרירנו בברזיל בגלל שהוא גר בהתנחלות?!

קודם כל מה אתם רצים מייד לממשלת ברזיל? ולא תגידו בלית ברירה, בחרום, החלטה שדגל שחור מתנוסס מעליה. סתם החלטה. לגיטימית. גם לא נורא דרמטית.

יש לכם בעיה עם זה שהוא איש ימין? שהוא מתגורר בהתנחלות? תרעישו עולמות ותעשו קמפיין כאן בישראל. נתווכח, נעלה טיעונים. מה אתם רצים לממשלה זרה שתסכל החלטה שלטונית של ממשלת ישראל?

תהום אידאולוגית פעורה ביני ובינו, אבל האיש – ראוי מאין כמותו. דובר ספרדית, קצין בצהל, יזם הייטק מוכשר, כלכלן, נבחר ציבור, איש ציבור מהמיומנים והנבונים והסובלניים ביותר, דוגמא ומופת להידברות אינטליגנטית בין ימין ושמאל ולאדם שכשצריך לא חוסך שבטו גם מהמחנה שלו עצמו.

ואגב, לא שזה משנה משהו, אבל גם נצר למשפחה מאוד מעניינת ורבגונית פוליטית וציבורית, של לוחמי בריגדה, ומצביאים בצה"ל, וחברי כנסת, ומשוררים ועיתונאים ויוצרים (משה דיין, יונתן גפן, אילנה דיין ועוד רבים).

ויש לי עוד משהו לגלות לכם, וזה יהיה כואב: ממשלת ימין מושלת בישראל. היא נבחרה באופן דמוקרטי בידי אזרחי מדינת ישראל. והיא ממנה שגרירים, חלקם מהסגל הדיפלומטי וחלקם כאלה שמשקפים את השקפת עולמה – בדיוק כשם שנהגו ממשלות קודמות בישראל.

עד לפני שניה היה לנו שר חוץ תושב התנחלות, נוקדים, ליברמן. ואם זכרוני אינו מטעני לא פסלתם אותו כלל וכלל כשותף קואליציוני אפשרי לממשלת מרכז שמאל שיחלנו כי תקום. ובדני דיין, להבדיל, לא דבק מעולם שום אבק של שחיתות.

על דני דנון מצית המדורות שמאתגר את נתניהו מימין ומונה לשגריר באו"ם עברתם לסדר היום!

אז מה, מדובר בטהרנות סלקטיבית וגחמנית? מה קפץ עליכם? מה אתם חושבים לעצמכם?

הרי ברור שהוא ראוי מאין כמותו, מאיזה צד שלא תהפכו את זה.

יש לי בעיה אחת עם זה שהוא נוסע לברזיליה. שהוא כל כך יחסר לנו כאן, כמי שתורם כה רבות לשיח שפוי של כבוד הדדי בין ימין ושמאל.