מנהג ה'כפרות'
מנהג ה'כפרות'צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

פעילים למען בעלי חיים חדרו הערב (שני) בשנית לבית כנסת ברחוב אליעזר בן הורקנוס ברובע ז' באשדוד והחלו להתעמת עם מקיימי מנהג הכפרות.

הפעילים החלו להתפרע ולהתסיס את האווירה ולנסות למנוע מהנוכחים לקיים את מנהג הכפרות. לאחר שהחרדים ניסו לגרשם, התיזו עליהם מספר פעילים גז מדמיע. בתגובה אחדים מהתושבים ניפצו את שמשות הרכב ששימש את הפעילים.

מהמשטרה נמסר כי "ניידות סיור של משטרת אשדוד הגיעו למקום בתוך מספר דקות והבחינו בכעשרים פעילים טבעוניים, ככל הנראה של עמותת ׳תנו לחיות לחיות׳, המפרים את הסדר הציבורי ומתעמרים במאות חרדים תושבי האזור, על רקע מכירת עופות למנהג הכפרות. במקום היו מספר עימותים בין הצדדים שכללו זריקות ביצים מצד חרדים שהיו במקום, ומאידך ריססו חלק מהפעילים גז מדמיע לעבר החרדים במקום".

יש לציין כי אירועים אלימים דומים התרחשו במספר ריכוזים חרדיים נוספים ברחבי הארץ, דוגמת בני ברק ורחובות. 

אתמול פעילים למען בעלי חיים התפרצו למתחם בית הכנסת של חסידות בעלז ברובע ג' באשדוד והחלו להתפרע ולמנוע פיזית מאברכים לקיים את המנהג.

בשיחה עם ערוץ 7 מספר עד ראיה שנכח במקום, כי הפעילים למען בעלי החיים גנבו תרנגולות באלימות ונאבקו באברכים שביקשו לקיים את המנהג. 

"היינו בהלם שכן מדובר בשטח פרטי. הם התפרצו לתוכו ועשו בו כבתוך שלהם. הם החלו לגנוב תרנגולות למכוניות שהמתינו בחוץ ומנעו פיזית מאברכים לקיים את מנהג הכפרות. למרות כל ההסברים שהמנהג נעשה בצורה נאותה ולא מתרחשות תופעות של 'צער בעלי חיים', הם מנעו מהנוכחים ליטול את התרנגולות", מספר עד הראייה.

בהמשך הזמינו המתפללים את כוחות המשטרה שהגיעה למקום, נטלה פרטיהם של מספר מפגינים ושלחה את הפעילים החוצה.