המברכים באירוע האחדות
המברכים באירוע האחדותצילום: יחיאל שוסהיים

המהלכים לאחדות בין שתי סיעות הציונות הדתית במועצת ירושלים מקבלים תאוצה ופומביות עם אירוע הרמת כוסית משותף שקיימו חברי שתי הסיעות במעמד רבה של ירושלים הרב אריה שטרן והשר אורי אריאל.

את הערב שהתקיים בבית הקפה החברתי 'קפה בגן' שבשכונת קריית משה, יזמו יושבי ראש הסיעות הדתיות בירושלים, המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ מהבית היהודי, ואריה קינג יו"ר סיעת 'ירושלים מאוחדת'. מדברי השניים גם במהלך האירוע וגם לאחריו נראה כי מתקרב רגע האיחוד הרשמי בין שתי הרשימות לרשימה אחת, ויתכן כי המהלך יתרחש כבר לאחר החגים.

לבד מראשי שתי הסיעות רבה של ירושלים והשר אורי אריאל, נכחו באירוע גם חבר מועצת העיר שמואל שקדי כמו גם חבר הכנסת מוטי יוגב וחבר הכנסת לשעבר יוני שטבון. את ברכתו לאירוע שיגר גם סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שאמור היה להשתתף באירוע אך נבצר ממנו מלהגיע בשל אירוע אחר בו נכח.

במהלך האירוע ציין אריה קינג כי על אף שהוא אינו איש 'הבית היהודי' הוא חש כי דלתותיהם של שרי המפלגה פתוחות בפניו ומתקיים שיתוף פעולה רציף עימם. בדבריו הדגיש את נוכחותם בקהל של ירושלמים שאינם חובשי כיפות ועם זה חשים הזדהות ושיתוף עם תפיסת הציונות הדתית בעיר וערכיה.

קינג העיר כי האחדות ההולכת ונרקמת לא הבשילה בימים שלפני הבחירות למועצת העיר, אך לאחר חצי שנה של עבודה משותפת נראה שהדברים מתקדמים לאפיקים משותפים חיוביים. לדבריו היעד הבא הוא הבחירות המתקרבות למנהלים הקהילתיים שבעיר, בחירות שיתקיימו בעוד כחמישה חודשים. "היעד שלנו הוא להביא לבחירתם של כמה שיותר נציגים המייצגים את הציבור הדתי לאומי שיובילו להשפעה ברוח זו במנהלים הקהילתיים".

דב קלמנוביץ', המשנה לראש עיריית ירושלים, ציין בדבריו כי כבר כעת קיים בפועל שיתוף פעולה ולמעשה חברי שתי הרשימות מתנהלים מתוך אחדות דעים סביב השירותים להם נדרש הציבור הדתי בעיר. הדברים כוללים פעילויות בנושאי מורשת ישראל והדברים באים לידי ביטוי בגידול המרשים שנרשם במספר הנרשמים למוסדות החינוך הממלכתיים דתיים.

הרב אריה שטרן ציין את חשיבות איחודן של שתי הרשימות לטובת הדאגה לצביונה היהודי של הבירה. עוד ציין בדברי ברכתו את ההישג שעלה בידי הציונות הדתית להוביל כאשר הייתה מאוחדת במהלך הבחירות לרבנות העיר. הרב שטרן הוסיף ואמר כי צפויים עוד מאבקים שהאחדות בין חברי המועצה ושיתוף הפעולה עם המועצה הדתית תוביל בוודאי להישגים נדרשים.