תשובת המשקל
תשובת המשקלפלאש 90
תשובת המשקל
אז כמה אתם בק"ג? אני אחד קצת גדול מהממוצע, ודווקא לכן לא אומר: לכו תעשו דיאטת חלבונים או מיצי שורש שומר וסלרי. ממש לא. תתחילו בזה שתאהבו את עצמכם ולא משנה מה הגודל שלכם, זה הכי חשוב. תמשיכו בזה שתאכלו בריא. לא בקטע של דיאטת כאסח, ולא בקטע של שקילה אובססיבית וספירה של קלוריות, אלא פשוט לאכול בריא יותר: פחות סוכר לבן, פחות קמח לבן, הרבה יותר ירקות ופירות והרבה הרבה פחות בורקסים ובני משפחתם המורחבת (הבנתם? מורחבת!). כמובן, גם פחות שתייה ממותקת. ואז תראו ישועות, כי תפילה ותשובה ואכילה בריאה מעבירין את רוע הגִזרה!

להפסיק ללחוץ על כל הכפתורים במעליתלפתע ניגש אליי בן דוד חביב ושאל: 'יא חביבי, תוכל לטעום בשבילי את הענבים? אני בצום ואסור לי לפי הדת שלי'. אמרתי לו: 'שמע, הייתי שמח לעזור, אבל לפי דעתי זה גזל אז אסור לי לפי הדת שלי'. מיד התחבקנו והגיע השלום
בטח שזה לא אתם. ילד, אל תשקר לי! אני יודע שאתה לחצת על כל הקומות, ועכשיו כשנכנסתי למעלית במגדלי עזריאלי אני צריך לעבור בשלושים וחמש קומות ועוד חמש קומות של חניונים. בפעם הבאה שאני אתפוס אותך, אתה יודע מה אני אעשה לך?! כן? אני אקח אותך אתי לאורך כל הנסיעה במעלית (כארבע שעות וחצי, בזכותך) וכשנגיע למעלה, למגדל, נבדוק את כוח המשיכה. 

לא לטעום בסופר
סיפור אמתי שקרה לי לא מזמן: הלכתי כדרכי לסופרמרקט בעירי היפה לוד (שקט!), הידועה בהיותה עיר מעורבת, שאפשר למצוא בה גם לא מעט מבני דודינו. חודש רמדאן היה בעיצומו ואני הייתי בעיצומה של בחירת ירקות קפדנית. לפתע ניגש אליי בן דוד חביב ושאל: 'יא חביבי, תוכל לטעום בשבילי את הענבים? אני בצום ואסור לי לפי הדת שלי'. אמרתי לו: 'שמע, הייתי שמח לעזור, אבל לפי דעתי זה גזל אז אסור לי לפי הדת שלי'. מיד התחבקנו והגיע השלום (טוב, לא באמת, אבל חוץ מזה הכול נכון ואמתי לגמרי).
ועוד סיפור, מאותו סופרמרקט ממש רק בפעם אחרת. משפחה שבה כמה ילדים הלכה לאזור של נחשי הגומי שנמכרים לפי משקל. לפי המקובל, ממלאים את השקית בנחשים ובסוכריות גומי, יש שקילה במקום והשקית נאטמת עם תג מחיר. אבל לא, אותה משפחה פשוט העמיסה שקיות ונשנשה נחשי גומי בכל רחבי הסופר. טוב, אלה כבר לא היו אפילו טעימות אלא סעודה מפסקת, אבל העיקרון זהה. לא טועמים לפני ששואלים.
בשוק, אגב, זה מקובל ורצוי לפני קנייה. 

וגם...
איך להיגמל מסדרות טלויזיה?
למה כדאי להפסיק לחלוץ סנדלים בכיתה?
מה ההבדל בין סבון לשמפו?
ואיפה חשוב לדפוק לפני שפותחים את הדלת?
הכל בכתבה המלאה המופיעה בגליון תשרי של "מקום בעולם"

התחברתם? הצטרפו עכשיו למנויי "מקום בעולם" מגזין הנוער של עולם קטן

לדפדוף בגליון לדוגמא לחצו כאן