בנגקוק. ארכיון
בנגקוק. ארכיוןפלאש 90

בבית חב"ד בבנגקוק, בירת תאילנד, נערכים להגעת מאות יהודים לסוכה הענקית שהקימו על הכביש הסמוך.

שליח חב''ד, הרב נחמיה וילהלם, לא מופתע משיתוף הפעולה עם המשטרה המקומית שמעניקה להם אבטחה צמודה, "לפני עשרים שנה, כשבניתי כאן סוכת שני מטר על מטר רצו לעצור אותי, אבל עכשיו אנחנו כבר בונים סוכה גדולה על הכביש ליד בית חב"ד.

"המשטרה סוגרת חצי מהכביש, אנחנו מצפים למאות שיגיעו ויהיה כאן הרבה שמח", הוא מתאר. "התאילנדים מכבדים מאוד את כל הדתות ויש לנו קשר טוב מאוד עם המשטרה".

בבית חב"ד בבנגקוק יהיו השנה ארבעת המינים מהודרים במיוחד, "הבאנו מהארץ ארבעת המינים כבר לפני שבועיים וערבות יש לנו טריות. מצאנו שיח ערבות מצוין - חצי שעה מבית חב"ד, וזה פתר לנו את הבעיה של הערבות שאותן קשה לשמור יותר מידי זמן. היו שנים שנאלצנו להטיס ערבות מהונג קונג בעלות של 1,000 דולר, עכשיו הבעיה נפתרה".

בשיחה עם ערוץ 7 מספר הרב וילהלם כי ישראלים רבים שפקדו את בית חב"ד ביום כיפור כבר שריינו מקום לסוכות. "אצלנו בכל שבת יש מאות אנשים אז על אחת כמה וכמה בחגים. יהיו מאות אנשים בסעודות החג, גם ביום כיפור היו הרבה מאוד שאמרו לנו שזו הפעם הראשונה שהם צמו והיו בבית כנסת, זה היה מדהים. היה מניין עם תפילות משולבות, ספרדיות ואשכנזיות".

אפילו שמחת בית השואבה צפויה בסוכה בתאילנד, "האתגר הגדול שלנו יהיה לעשות כאן שמח כמו בירושלים. בשבילי זה כבר הסוכות ה-21 וכל שנה זה מאתגר מחדש. תמיד יש בין המטיילים חבר'ה שמנגנים ויש גם כמה תאילנדים שלמדו ניגונים יהודים והשמחה מגיעה עד לשמיים".