מוטי קירשנבאום
מוטי קירשנבאוםצילום: משה שי, פלאש 90

איש הטלוויזיה והרדיו מוטי קירשנבאום הלך לעולמו היום (שישי) בגיל 76, כתוצאה מדום לב.

קירשנבאום, חתן פרס ישראל, הותיר אחריו ארבעה ילדים. מועד הלוויתו טרם נמסר.

קירשנבאום למד קולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA). בשהותו בלוס אנג'לס, שימש נציג העיתון ידיעות אחרונות בתעשיית הקולנוע של הוליווד.

בשנת 1966 נתבקש לשוב לישראל ולסייע בהקמתה של הטלוויזיה הישראלית. במסגרת זו, היה בין היתר העורך הראשי של תוכנית החדשות "מבט" ולאחר מכן הפיק את תוכנית הטלוויזיה הסאטירית "ניקוי ראש", עליה זכה אף בשנת 1976 ב"פרס ישראל" לאמנות הרדיו, הטלוויזיה והקולנוע.

קירשנבאום נפרד אתמול מצופי ערוץ 10, בפעם האחרונה

קירשנבאום ערך סרטים דוקומנטריים וכתבות טלוויזיה רבות. זכורים במיוחד סרטיו על קו הפסקת האש לאחר מלחמת יום הכיפורים.

במהלך השנים שימש קירשנבאום כמנהל מחלקת התוכניות של הטלוויזיה הישראלית ומנכ"ל רשות השידור.

בשנים האחרונות הגיש קירשנבאום בערוץ 10 את תוכנית האקטואליה "לונדון את קירשנבאום", יחד עם ירון לונדון, והפיק סרטי טבע שמצולמים באפריקה.

קירשנבאום וירון לונדון
קירשנבאום וירון לונדוןצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב ספדה לאיש הטלוויזיה והרדיו. ״גיבור תרבות הלך לעולמו היום. תרבות שכולה קירשנבאום. מוטי קירשנבאום ייזכר כמי שהפך את המסך שלנו לבמה ומחזה. הוא דיבר בשפה ייחודית לו שכבשה כל לב. ידע למתוח ביקורת ולהרעיף חן. ידע לזעוק ולחייך, ידע לאהוב אדם וטבע, אהב את הפשוט ורדף שלום", אמרה רגב. 

"מוטי קירשנבאום השאיר אחרי מותו מורשת תרבותית עשירה, הומור ודמע, היסטוריה ועתיד גם יחד. האיש שצמח עם עמו והמציא ז'אנר שלם וייחודי שנקרא- קירשנבאום. יהיה זכרו ומורשתו לנצח עימנו״, הוסיפה.

חבר הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד) ספד לקירשנבאום בעמוד הפייסבוק שלו. "מוטי קירשנבאום היה נדיב. זו אינה תכונה מוערכת מספיק, נדיבות", כתב לפיד. "היתה לו יכולת לחלק לאחרים את הכשרון שלו, את החום, את היכולת לאהוב.

"הוא היה האיש שידע לפרגן בעולם לא מפרגן. היה לו מספיק בטחון עצמי בשביל לאפשר לאחרים לפרוח. היה בו הכוח הנדיר שגרם לאנשים סביבו לגלות בעצמם כוחות. הוא היה חבר שלי", הוסיף ח"כ לפיד.

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ספד גם הוא לאיש התקשורת שהלך לעולמו. "חיכיתי, כמו כל שישי, לשמוע אותו בפינתו הקבועה אצל מולי שפירא בגל"צ וקולו לא נשמע", אמר הרצוג. "הוא היה אלוף המילים החדות, לשונו המושחזת ידעה תמיד להפוך את הישראליות לברורה.

"נזכור אותו כאחד ממקימי השידור הציבורי, כמפיק וכותב סאטירה משובחת וכמורה שהעמיד תלמידים רבים בתחום התקשורת ותרם תרומה גדולה לשיח הדמוקרטי והפתוח בישראל. מגוון הנושאים שידע להפוך לנגישים ומרתקים ופועלו בתחומים רבים זיכו אותו בפרס ישראל והפכו אותו לאחד מאנשי התקשורת החשובים שהיו פה", הוסיף הרצוג.

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) אמרה כי "מוטי היה גאון יצירתי עם הומור יוצא דופן, והיכולת שלו להציב מראה מצחיקה ומרה בפניה של החברה הישראלית העשירה והאירה את חיינו", תיארה.

"הוא היה מנכ"ל רשות השידור בעת שהגשתי את התוכנית 'הכל דיבורים' ובזכותו חוויתי משמעותו של חופש עיתונאי מוחלט ונדיר - גם מתוקף האתוס הדמוקרטי העמוק שהאמין בו, וגם בשל אישיותו שאהבה חרות וחופש", הוסיפה.