מודעות בשכונות החרדיות. ארכיון
מודעות בשכונות החרדיות. ארכיוןצילום: פלאש 90

ברשתות החברתיות רץ בשעון האחרונות סרטון ויראלי בו נראה פעיל חרדי הנלחם נגד קמפיין החרד"קים, כשהוא תולש מודעות רחוב שהודבקו בירושלים נגד החיילים החרדים.

תחת הכותרת "החרד"קים בדיכאון" פוזרו בליל אמש מודעות רחוב לאורך רחובות שלימים בבירה.

במודעות נאמר כי "הפיסיכיאטר הצבאי קבע כי החרד"קים בדיכאון", אולם עם שחר לא היה להם זכר, וזאת הודות לתושיית הפעיל שהסיר את מודעות הרחוב בזו אחר זו.

בסרטון נשמע הפעיל מספר על אירועי הלילה. "כפי שאתם רואים קמפיין החרד"קים חזר. זו לא מפלצת. זה בסך הכל נייר. אז מה עושים? פשוט תולשים אותה..הדבק עדיין טרי...כסף רב ומחשבה רבה ומרושעת יורדים לטמיון. זה כל הסיפור. את השאריות נזרוק לפח כמובן בשביל לא ללכלך את הרחוב בייחוד לא עם הזבל מהסוג הזה".

יש לציין כי ההנהגה החרדית גינתה לא אחת את הנוהגים באלימות במסגרת המאבק בחוק הגיוס. אפילו ראש ישיבת גרודנא באשדוד, הרב דוב צבי קרלשטיין, המזוהה עם חסידי הרב אוירבאך התומך ביציאה להפגנות נגד חוק הגיוס החדש, הבהיר בשיחה עם תלמידיו כי כל המשפיל חייל חרדי "אין לו חלק לעולם הבא".

"המבזה או המשפיל חייל חרדי אין לו חלק לעולם הבא", אמר הרב קרלשטיין, "אני בטוח שבחור חרדי שלמד בישיבה והתגייס לצה"ל קיבל לכך את היתר רבותיו, ועל כן יש לנהל עמם שיח מתוך הידברות. אבל לפגוע? להשפיל? היזהרו על נפשותיכם".

עוד אמר כי "אברכים שבאמת כואבים את המצב, יכולים לגשת בדרכי נועם ולבקש מאותם חיילים שלא יקררו את הציבור שלנו בלבוש כזה ושילבשו בגדים אחרים כשהם עוברים בשכונה חרדית".