"למנוע מפרובוקטורים כמו זחאלקה להתקרב להר"

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, מקיים הערב (שלישי) בסוכתו שבמושב כפר אחים את המפגש המסורתי עם אלפי פעילי ליכוד, אותם הוא מארח מידי שנה בחג הסוכות.

בשיחה עם ערוץ 7 התייחס השר כץ, המשמש בימים אלו כממלא מקומו של ראש הממשלה שיצא לניו יורק לרגל דיוני עצרת האו"ם, לפרובוקציה הבוקר בהר הבית מצד ח"כ ג'מאל זחאלקה.

"צריך לנקוט ביד קשה", אמר השר כץ. "הם באים לעשות פרובוקציות ולא לצורך פולחן דתי מוסלמי. במסגרת מדיניות הממשלה חייבים למנוע מפרובוקטורים מהסוג של זחאלקה להתקרב להר הבית".

"אני חושב כבר הרבה זמן שצריך להוציא את התנועה האיסלאמית הצפונית מחוץ לחוק. זה גורם שמתסיס, מלבה ומממן התפרעויות נגד יהודים וחייב להיות סדר בהר הבית, בירושלים ובכל מדינת ישראל", הוסיף השר.

"אבן זה בדיוק כמו בקבוק תבערה, גם אבן יכולה להרוג, וגם אם קטין עושה את זה בחסות ההורים צריך לטפל בזה ביד קשה", הדגיש כץ. "אני מקווה שהממשלה תקבל בקרוב החלטות וגם חקיקה מתאימה, כדי להילחם בטרור הזה, טרור האבנים ובקבוקי התבערה, ביד קשה".

השר כץ התייחס גם לתיעוד שהתפרסם היום של מתקפות על יהודים שהיו בדרכם לכותל המערבי, "הממשלה קיבלה החלטות והקבינט קיבל החלטות שהסמיכו את המשטרה לפעול בכל העוצמה ואני מצפה שהפעילות תהיה בהתאם. יכול להיות שהדברים האלו באים בשלבים מסוימים אבל השילוב של תגבור המשטרה בירושלים, הכנסת אמצעים מתוחכמים נוספים וגם שינוי הוראות הפתיחה באש וענישה חמורה מאוד של המתפרעים ביחד, אמורים להביא את התוצאה שישרור שקט בהר הבית, בירושלים, בגליל, בנגב ובכל חלקי מדינת ישראל".