עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר
עו"ד ניצנה דרשן-לייטנרצילום: יח"צ

בתחילת חודש אוגוסט האחרון הגיש ארגון שורת הדין בקשה לצו מניעה כנגד ממשלת ארה"ב בשם 24 קרבנות טרור איראני מישראל, המבקשים שלא לשחרר 100 מיליארד דולר המצויים בחשבונות איראניים מוקפאים, במסגרת הסכם הגרעין עם איראן.

בעקבות בקשה זו יזם חבר הקונגרס פטריק מיהאן מפנסלבניה, הצעת חוק חדשה שתועלה היום להצבעה בקונגרס, ואשר עד עתה חתמו עליה למעלה מ-100 אנשי קונגרס.

הצעת החוק קובעת כי הנשיא לא יכול לוותר, להשהות, להפחית, לספק הקלה או בדרך אחרת להגביל את היישום של סנקציות סטטוטוריות ביחס לאיראן תחת כל הוראת החוק, או להימנע מהחלת סנקציות בהתאם להסכם החוק לאנרגיה אטומית מ-1954, עד שהנשיא יאשר לקונגרס כי ממשלת איראן שילמה את כל פסקי הדין כנגדה.

ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ארגון שורת הדין, אומרת כי "יש חוסר צדק משווע בצעד של הממשל בארה"ב, לבקש לשחרר 100 מיליארד דולר מוקפאים של איראן, תוך התעלמות מוחלטת מהמאבק של קורבנות הטרור להיפרע בגין פסקי הדין שהם קיבלו כנגד איראן בגין פעולות טרור שזו מימנה כנגדם.

"לא ניתן שחוסר הצדק הזה ימשך", הדגישה. "ארה"ב רואה במאבק הכלכלי בטרור אינטרס לאומי, וככזה, שומה עליה להגן עליו. לא ניתן להפקיר את קורבנות הטרור, ולתת פרס של 100 מיליארד דולר למדינה שמצהירה כי לא תפסיק את תמיכתה בטרור".