נתניהו במטוס
נתניהו במטוסצילום: פייסבוק רה''מ, לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שעושה את דרכו לישראל מארצות הברית, יכנס דיון חירום בקריה בתל אביב מיד עם נחיתתו, בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ''ל גדי איזנקוט, ראש השב"כ יורם כהן ובכירים נוספים, על רקע ההסלמה החמורה במצב הביטחוני.

טרם המראתו תקף נתניהו את הודעת הפת״ח מאמש הקוראת למחבל שביצע את הפיגוע בעיר העתיקה ורצח שני יהודים -"גיבור״. לדבריו אמירה זו מעידה יותר מכל על התמיכה הברורה של הרשות הפלסטינית בטרור.

"הנה ה'מתונים' של הרשות הפלסטינית והפרטנר לשלום כביכול", אמר ראש הממשלה. "אני כעת בדרכי לישראל וכשאגיע אצא מיד לקרייה כדי להיפגש עם הצמרת הביטחונית ולהחליט על מתקפה חריפה נגד הטרור הפלסטיני האיסלאמי. אנחנו במלחמת חורמה נגד הטרור - ונעשה זאת בתקיפות".

דם יהודי אינו הפקר: הפגנה בירושלים

עם צאת השבת תקפו בסביבת נתניהו את שרי הבית היהודי, שמותחים ביקורת על חוסר היכולת של ראש הממשלה להילחם בטרור. "הצבא משתדל, אבל לא עושה מספיק", טענה אתמול השרה איילת שקד, בריאיון לחדשות 2. "נכון, זאת ממשלה שהיא לאומית, ימנית, הומוגנית, אבל יש כמה בעיות. למשל, לא נותנים מספיק גיבוי למפקד בשטח.

"כשמפקד שובר מצלמה, זה לא דבר נכון לעשות, אבל מיד להדיח אותו זה לא נותן מסר נכון", הדגישה. "החיילים צריכים לדעת שהם שם כדי להילחם ולהגן על האזרחים".

"הבית היהודי לא עומד כרגע בהנהגת המדינה, זה ראש הממשלה", הוסיפה שקד. "הוא מאמין בשתי המדינות, אנחנו חושבים שזו טעות. אנחנו מדברים לטווח הארוך על סיפוח שטחי C. אני לא אומרת לעשות את זה עכשיו, אבל זו תכנית שצריכה להיות על השולחן".

גורמים בסביבת ראש הממשלה הגיבו בחריפות לדברים. "זו טענה מקוממת ושקרית. נמאס מהניצול הציני של הפיגוע הנורא על ידי שרים בממשלה כדי להפיק רווחים פוליטיים ולהעלות הצעות שכבר מתבצעות ממילא על ידי מערכת הביטחון", אמרו.

"יש שרים שמתנהגים כמו גדנ״עים בפייסבוק ועדיין לא מבינים את משמעותה של חברות בממשלה והאחריות הנילוות לה. ראוי ששרים יביעו את דעתם בפורומים פנימיים וישאירו את הטיפול המבצעי בענייני ביטחון לשרים ולגורמים שאמונים על כך. אי אפשר להיות בממשלה ובאופוזיציה בעת ובעונה אחת", הוסיפו הגורמים.