הרב יוסף באירוע ההקפות
הרב יוסף באירוע ההקפותצילום: גיא אזולאי

בבית הכנסת 'איילת השחר' שבגבעת זאב גובר המתח עם תום תקופת החגים והתקרבות המועד בו מחויבת המדינה להרוס את בית הכנסת על פי הוראת בג"ץ.

אל המקום הגיעו ביממות האחרונות חברי כנסת ואישי ציבור רבים הקוראים למנוע בכל דרך את מעשה ההרס.

אירוע ההקפות השניות בבית הכנסת הביא אליו אישים רבים בהם גם הראשון לציון הרב יצחק יוסף שהגיע לחזק את מתפללי בית הכנסת ואמר: ״המקום פה הוא מקום של תורה והוא שומר על גבעת זאב, אסור לאפשר את הריסת בית הכנסת חלילה״.

הרב ציין בדבריו כי על פי ההלכה חל איסור מוחלט להרוס את בית הכנסת ולכן יש לפעול בכל הכוח למנוע את ההריסה. בסיום דבריו פנה הרב אל חבר מועצת העיר, הרב יוסי מועלם, וחיזק אותו במאבקו חסר הפשרות.

״הרב מועלם הוא הדוגמא לנציג ציבור שממלא את שליחותו באמונה, אני קורא לראש המועצה, מר יוסי אברהמי, לשלב אתו יד כתף אל כתף ולהמשיך יחד במלחמה למניעת ההרס של בית הכנסת״.

ח"כ מיקי זוהר שהגיע גם הוא לאירוע ההקפות השניות בגבעת זאב, תקף בחריפות ואמר: "בית כנסת עם ספרי קודש עם היכל קודש ייהרס וייחרב - את האירועים האלו חווינו במשך כל שנות גלותנו כשהיו באים עלינו אויבינו והיו מנסים לפגוע ולעקור את היהדות שלנו והיו עושים את זה באמצעות פגיעה בערכים וברעיונות היהודיים שלנו. אז ניחא שזה קרה בגלות, כשזה לא היה בשליטתנו ולא הייתה לנו מדינה ולא היה לנו ריבון ולא היה לנו כוח.

"אבל היום, בארץ ישראל, דבר כזה לא יעלה על הדעת שיקרה, וכוונתי יחד עם חברי לדרך, גם בצלאל סמוטריץ וגם מוטי יוגב וגם דודי אמסלם שנבצר ממנו להגיע והוא פעיל מאוד מאוד בנושא הזה, נפעל ובעזרת ה' נמנע את האסון הזה, בזכות ספרי הקודש שמונחים פה. אנחנו נצליח למנוע את האסון הזה בעזרת ה'".