אחמד טיבי
אחמד טיביצילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה הערבית) פרסם אתמול (שני) פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו צורפה תמונת המחבל פאדי עלון שביצע את פיגוע הדקירה במוצאי שבת האחרונה.

לצד התמונה נכתב "שמי פאדי. אני בן 19. נרדפתי על ידי מתנחלים, אז מיהרתי למשטרה הישראלית לקבל עזרה, והם ירו בי למוות".

התמונה והכיתוב המצורף הופצה ברשת על ידי גולשים ערבים רבים וזכתה למחאות רמות וחריפות של ישראלים רבים שתהו כיצד חבר כנסת ישראלי אינו בוש לפרסם שקרים כה בוטים בפייסבוק ועוד בדמות צידוד לכאורה במחבל שנורה על ידי השוטרים.

בעקבות המחאה החליט ח"כ טיבי לערוך את הכיתוב לתמונה והבהיר כי הוא התייחס לתגובת המשטרה לדוקר ואף השווה אותו לישי שליסל ולתגובת המשטרה בעניינו.

"אוסיף כאן מה שכתבתי בפוסט קודם", כתב טיבי כדי להרגיע את הגולשים הזועמים, "שברגע הירי פאדי עלון לא היווה סכנה כלפי איש. השוויתי עם ישי שליסל שדקר שישה מפגינים ומפגינות, והמשטרה לא ירתה עליו אלא עצרה אותו אף על פי שהוא דקר ורצח. אבל כאן המשטרה הגיעה ושמעה קריאות מהאנשים ברחוב: 'תירה בו תירה בו הוא ניסה לדקור יהודי'.

''הכוונה כאן היא דרך הטיפול של המשטרה עם מקרים שיכולים להיות דומים או שונים. כפי שהמצב בזריקת אבנים. אפילו לפי החוק הישראלי דין דקירה הוא כמה שנים בכלא ולא הוצאה להורג מידית", הוסיף ח"כ טיבי.