יש דברים שאותם לומדים רק בבית ספר של החיים. בית ספר. אילוסטרציה
יש דברים שאותם לומדים רק בבית ספר של החיים. בית ספר. אילוסטרציהפלאש 90

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ויו"ר ארגון ההורים העירוני בירושלים פז כהן, מאיימים להשבית את הלימודים במערכת החינוך בירושלים בצורה הדרגתית החל מיום חמישי.

ברקת וכהן הודיעו היום (שלישי) כי אם משרדי ביטחון הפנים, האוצר והחינוך לא יסדירו תקצוב מלא לאבטחת כל יום הלימודים בירושלים במוסדות החינוך שמחויבים באבטחה על פי הנחיות המשטרה. השביתה תחל ביום חמישי בכל בתי הספר העל יסודיים בעיר ותורחב בהמשך למוסדות חינוך נוספים על פי הצורך, עד שיימצא פתרון לאבטחה.

ראש העיר ניר ברקת ציין, "חיכינו זמן רב מדי למתן מענה תקציבי לאבטחת ילדי העיר. במציאות הקיימת היום כל עיכוב נוסף הוא הפקרה של ילדינו. האיומים הביטחוניים לא מסתיימים בשעה 13:30, ולכן זה מגוחך לשחרר את המאבטחים כל עוד הילדים נמצאים במוסדות החינוך".

יו"ר ארגון ההורים בירושלים פז כהן הוסיף, "אנחנו מבקשים הגנה מינימלית לילדינו – מבוגר אחראי ומיומן בכניסה לכל מוסד חינוך לאורך שעות היום. אם חס וחלילה יקרה אסון, התקציב שיועבר לנושא יהיה גדול פי כמה. אז למה מחכים?".

יצוין כי על פי החלטת הממשלה משנים עברו, מממנת המדינה את אבטחת מוסדות החינוך, אולם בפועל המדינה מתקצבת אבטחה עד לשעה 13:30 בלבד ולא בכל הגנים, כאשר במרבית מוסדות החינוך בעיר מתקיימים הלימודים עד השעה 16:30. הדבר יוצר פער בלתי נסבל בו בחלק משעות היום אין אבטחה במוסדות החינוך בירושלים.

העירייה פועלת בהתאם להנחיות המקצועיות של המשטרה ובהתאם למימון המתקבל מהמשרד לביטחון פנים, אולם יש צורך בתקציב נוסף כדי להשלים את השעות החסרות.