הרב איתם ונעמה הנקין הי"ד
הרב איתם ונעמה הנקין הי"דצילום: באדיבות המשפחה

הרבנית חנה הנקין, ראש מדרשת "נשמת" בירושלים שבנה הרב איתם ואשתו נעמה הי"ד נרצחו בפיגוע הירי בסוכות, סיפרה אחר הצהריים (שלישי) על ההתמודדות עם האסון הכבד.

לדבריה המשפחה עושה הכול כדי להרחיק את ארבעת הילדים היתומים מהסערה סביב הפיגוע. "זה לא לטובת הילדים שנשתף את כל עם ישראל במה שעובר עליהם. לא נעשה את זה", אמרה הסבתא בראיון לערוץ 10.

"אני מאוד מכבדת ומעריכה את החיבוק התומך שמעניק לנו עם ישראל, אך אנו מבקשים שייתנו לנו את המרחב על מנת שסבים יגדלו את הילדים לטוב ולנועם".

הנקין הסכימה לשתף מקרה אחד שאירע בסוף השבוע שממחיש את קשיי הילדים. "בשבת אנחנו הבאנו את הגדולים לנריה, והקטנים נשארו בפדואל עם ההורים של נעמה", היא אמרה. "אמה של נעמה סיפרה לי שמישהו קרא לנטע בן ה-4 סיפור על גור קנגורו עצוב, בו הגור קפץ אל תוך הכיס של אמו. בשלב זה נטע שאל - 'מה עושה הגור אם אמא מתה?".

"אנחנו מאוד מעריכים את הפניות אלינו", הוסיפה אמו של הרב איתם הי"ד, "אנשים מתעניינים כי הם יודעים שקרה משהו לא רגיל לא רק לבני הזוג, אלא לכל לעם ישראל".

היא מתחה ביקורת על חוסר ההצלחה של הממשלה להתמודד עם פיגועי הטרור הערבי. "אינני יודעת מהם הצעדים הצבאיים או האחרים שצריך לעשות, אבל אני יודעת שהמדינה חייבת להגן על הילדים שלנו - וזה לא נעשה".