משה יעלון
משה יעלוןצילום: פלאש 90

פגישה קשה אתמול בירושלים. ראשי הרשויות ביהודה ושומרון הופתעו לשמוע את שר הביטחון משה יעלון מקשר בין הפגנות ביו"ש מצד מתנחלים לפיגועים שמבצעים מחבלי הטרור.

"יעלון טען בישיבה כי יש קשר בין אירועים אלימים מצד מתנחלים לבין פיגועים", אמר אחד ממשתתפי הפגישה לערוץ 7. בנוסף אמר יעלון כי "יש כנופיות משני הצדדים" - משפט שהביא לזעם רב בהנהגת המתנחלים. "הבן אדם התחרפן", תיאר הגורם.

"בשלב מסויים החל יעלון לגמגם והבין שהוא מגזים באבחנתו - איך שר ביטחון יכול להתייחס אל מחאה לגיטימית כאילו מדובר במשהו פסול? נאמר לו מפורשות שאנחנו מגנים כל אלימות ובפרט מול חיילי צה"ל. העוזר שלו מרעיל אותו והוא חושב שהמתיישבים בטירונות אצלו. הוא לא מבין מהי דמוקרטיה. הוא טועה טעות גדולה, לא רק פוליטית גם ביטחונית".

"יצאנו מאוכזבים", הוסיף הגורם שהשתתף בפגישה. ''אנחנו מתקשים להאמין ששר ביטחון מאשים יהודים בפיגועים במקום להילחם ברצינות בטרור", אמר, "אני לא מאמין להבטחות הטכנולוגיות שדרכן מבטיח ראש הממשלה להילחם בטרור. גם לונדון מפוצצת במצלמות, האם זה עוזר לה?".

בנוסף טוען הגורם כי נתניהו הודיע לראשי הרשויות ביו"ש כי אין בכוונתו לבנות ביהודה ושומרון מאחר וארצות הברית מתנגדת בתוקף ואסור לישראל להיכנס איתה לעימות.

נציין כי ארצות הברית הכחישה הבוקר כי הממשל הפעיל לחץ על ישראל בנושא הבנייה בהתיישבות. "נתניהו סיפר לנו כי בנייה ביו"ש מסכנת את כל ההתיישבות ויש לחצים מכל העולם ולכן אסור לישראל לבנות כרגע ביהודה ושומרון. אלו חירטוטים שאנחנו שומעים אותם כבר עשרים שנה", אמר הגורם בזעם.

ראשי המועצות יוצאים מפגישתם עם רוה"מ