המרכז החדש של "אהל שרה" בבני ברק

בבני ברק נחנך השבוע בית 'באר בת שבע', מרכז תעסוקה לנשים עם מוגבלות שכלית שעל ידי עמותת 'אהל שרה'. המבנה החדש שמשתרע על שטח של כ-2,400 מ"ר לגובה של שבע קומות על גבעה נישאה ברחוב צפת בעיר, כולל בתוכו את מע"ש 'לב רבקה', את מרכז היום 21+ העונה לשם 'כישורית' ונותן כבר היום מענה לכ-140 נשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית ברמות תפקוד שונות.

מע"ש 'לב רבקה' שכן שנים רבות במבנים ארעיים ונקרא על שמה של רבקה גינזבורג zwwk, האישה שהקימה יחד עם בעלה את המפעל הגדול, המציין בימים אלה ארבעה עשורים לפעילותו.

במעמד בו נחנך מרכז התעסוקה החדש, השתתפו אישי ציבור רבים, ובהם ראשי העיר של בני ברק: הרב חנוך זייברט, ראש העיר הנוכחי והרב יעקב אשר, ראש העיר בעבר, ששניהם סייעו רבות לאהל שרה בכלל ולהקמת המבנה בפרט.

מנכ"ל אהל שרה, מלכה ויינברג, סיפרה כי כאשר נכנסה לתפקידה לפני קצת יותר מעשר שנים, החליטה להקים בניין לטובת הנזקקים לשירותי העמותה. "אמרו לי שאני חולמת, אבל היום החלום הזה קרם ברזלים ובטון והפך למציאות בזכות השותפים הרבים שהתגייסו להשלמתו". 

המבנה החדש שבולט למרחוק בגובהו ובפארו, נקרא על שמה של הרבנית בת שבע קנייבסקי ע"ה, רעייתו של הרב חיים קנייבסקי. וינברג ציינה את "הניסים הגדולים" שליוו את הקמתו של המבנה, ואמרה כי זהו צעד ראשון לקראת הרחבת הפעילות עם מלאות ארבעים שנה להקמתה של 'אהל שרה'.