הרב פינטו
הרב פינטוצילום: פלאש 90

פרקליטיו של הרב יאשיהו פינטו, עו"ד אביגדור פלדמן ועו"ד צבי ואתורי, הגישו אתמול (רביעי) לבית המשפט העליון בקשה להאריך את מועד ביטול צו היציאה מהארץ שהוצא לו.

לטענת פרקליטיו של הרב פינטו חלה לאחרונה החמרה במצבו הרפואי, והוא אושפז פעם נוספת, ועל כן לא יכול היה לחזור במועד ארצה.

נזכיר כי בית המשפט העליון נענה לבקשת הרב פינטו לאפשר לו לצאת לארה"ב לצורך קבלת טיפול רפואי, ואף האריך את ביטול צו איסור היציאה מהארץ ואפשר לו להאריך את שהותו.

הרב פינטו אמור היה לשוב ארצה עד אתמול, אולם אתמול הגישו פרקליטיו כאמור את הבקשה להארכת שהותו בארה"ב במספר ימים, לאור אישפוזו ביום שני האחרון.

הפרקליטות הגישה היום את תגובתה לבקשה, בה היא מתרעמת על כך שהבקשה להארכת השהות לא הוגשה מייד עם אישפוזו של הרב. הפרקליטות טענה בנוסף כי אינה יכולה להביע עמדה ספציפית, מאחר שלא הוגשו לה מסמכים רפואיים לצורך אימות מצבו של הרב וכי היא דורשת לקבל מסמכים שכאלו תוך 24 שעות.

שופט בית המשפט העליון נעם סולברג הביע תמיהה על הטענה, וציין בהחלטתו מהיום כי הבקשה מסתמכת על מכתב מפורט מלפני יומיים שהוצא על ידי פרופ' שר ואשר צורף לבקשה.

"אם לא הומצא מכתב זה לב"כ המשיבה (הפרקליטות - ש"פ), על ב"כ המבקש (הרב פינטו - ש"פ) להמציאו לה לאלתר. אם ברצונו להגיש תיעוד רפואי עדכני יוכל לעשות כן בתוך 24 שעות. המשיבה תהא רשאית, כבקשתה, להעביר את המסמכים הרפואיים למומחה מטעמה, ואת תגובתה לגופה של הבקשה תגיש עד ליום 15.10.2015", קבע סולברג.