בעוד ירושלים, חווה גל טרור ופיגועים, צפויים להגיע בשבוע הבא לבירה אלפי אנשים לכינוס החלל העולמי, שישאיר לכלכלת העיר כ- 16 מיליון ₪.

לפני 4 שנים גברה בתחרות לאירוח הכינוס, סוכנות החלל הישראלית על מדינות אחרות, כגון: תאילנד ומקסיקו, ונבחרה העיר לארח את הכנס השנתי הבינלאומי של IAF – International As עם הצעה, שבמרכזה קיומו במרכז הקונגרסים של בנייני האומה.

הכנס מתקיים זו השנה ה-66, בכל שנה במדינה אחרת, ומושך אליו יותר מ-2000 מדענים, ראשי סוכנויות חלל, אסטרונאוטים, סטודנטים ואנשי תעשיות חלל מכל העולם וכמובן תשומת לב רבה של התקשורת הבינלאומית. לכינוס מתוכננים להגיע כ-50 עיתונאים מהעולם.

לדברי מירה אלטמן, מנכ"לית בנייני האומה, ההיערכות לכנס וההתארגנות לקראתו נמשכת כבר שנתיים. ב- 27 האולמות אצלנו נארח ובשטחי תצוגה בפנים ובחוץ, הנפרשים סך הכול על שטח של כ- 12,000 מטרים, מאות רבות של הרצאות וסימפוזיונים ותערוכת חלל גדולה בה 100 מציגים "בחודשים האחרונים התקיימו פגישות רבות עם אנשי משרד המדע, סוכנות החלל הישראלית, אנשי עיריית ירושלים, משרד החוץ, משרד התיירות, אבטחת אישים וגופים רבים נוספים כדי להיערך לכנס".

בין האורחים החשובים שיגיעו: צ'רלס בולדן, ראש נאס"א ובאז אולדרין, האסטרונאוט שהיה בצוות הראשון שנחת על הירח והאיש שבהשראתו עוצבה דמותו המצוירת של 'באז שנות אור' מהסרט 'צעצוע של סיפור'.

אורחי הכנס  צפויים להתארח בבתי המלון בירושלים; לבקר במוזיאונים,, במסעדות ויסיירו בעיר.