Border police arrest Arab rioter in Issawiya, Jerusalem
Border police arrest Arab rioter in Issawiya, JerusalemFlash 90

כוחות גדולים של משטרה מתכוננים הבוקר (שישי) לתפילות המוסלמים בהר הבית. כוחות גדולים נפרשו בכל אזור העיר העתיקה בירושלים ובכלל ביהודה ושומרון.

ממשטרת ירושלים נמסר כי בסיום הערכת מצב שהתקיימה בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, הוחלט על הגבלת גיל המתפללים שיורשו להיכנס לשטח הר הבית. גברים מגיל 45 ומעלה יורשו להיכנס לתפילה ונשים בכל גיל.

"ההחלטה נתקבלה לאור כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר בהר הבית", נמסר בהודעת המשטרה. "משטרת ירושלים תמשיך לפעול בכוחות מתוגברים במזרח ומערב העיר בדגש לעוטף, סמטאות העיר העתיקה, צירי תנועת מתפללים לכותל המערבי והר הבית, תוך דבקות במשימתה לשמירה על בטחון כלל תושבי העיר ומבקריה. כוחות המשטרה ומג"ב יפעלו בנחישות וללא פשרות אל מול כל ניסיון להפר את הסדר או ביטחון הציבור ולא יאפשרו לאיש לפגוע בשגרת החיים, הסדר הציבורי ושלום הציבור", לשון ההודעה. 

היום יחלו גם לפעול חמשת המגנומטרים - גלאי המתכות - שהוצבו בכניסות לעיר העתיקה וברחובותיה המרכזיים. נזכיר כי אתמול החליט ראש הממשלה נתניהו לאסור עלייה של חברי כנסת יהודים וערבים להר הבית.

ראש הממשלהערוץ 10

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול מסיבת עיתונאים מיוחדת בעקבות גל הטרור ברחבי הארץ. נתניהו אמר כי ישראל בעיצומו של גל טרור, וכי מחבלים מוסתים וחדורי שנאה מנסים לפגוע בבני עמנו.

לדבריו, הפיגועים נגד ישראלים אינם מאורגנים אך הם תוצאה של הסתה פרועה ושקרית של חמאס, של הרשות הפלסטינית, של כמה מדינות באזור ושל התנועה האסלאמית בישראל. נתניהו הדגיש כי ישראל פועלת הן נגד המחבלים הן נגד המסיתים בכל החזיתות. הוא שב ואמר כי יינקטו צעדים תקיפים נגד התנועה האסלאמית ונגד מסיתים אחרים. "הצעדים האלה אינם פועלים מיד כפתרון קסם אך בנחישות נוכיח שהטרור אינו משתלם וננצח אותו", דברי ראש הממשלה.