מטען חבלה. אילוסטרציה.
מטען חבלה. אילוסטרציה.דוברות המשטרה

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של המשטרה והשב"כ נעצרו 3 ערבים, שני בגירים וקטין, שהכינו מטעני חבלה להשלכה על כוחות הביטחון בהר הבית.

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר כתב אישום כנגד שלושת הערבים בבית משפט השלום בעיר.

השלושה, תושבי העיר העתיקה ושכונת ג'בל מוכבר, מואשמים כי פעלו יחדיו והכינו מטעני חבלה מסוג צינור לקראת חגי תשרי כדי להשליכם לעבר כוחות הביטחון על רקע האירועים בהר הבית. 

שני הערבים הבגירים רכשו בשטחי יו"ש ציוד וחומרי חבלה לשם הכנת המטענים, והעבירו אותם לנער שירכיבם לכדי מטעני צינור. הוא הכין בביתו 13 מטעני צינור.

באמצע החודש שעבר, בשעות הלילה, ביצעו בלשי ימ"ר ירושלים ואנשי השב"כ חיפוש בביתו של הנער בג'בל מוכבר, ובסיוע כלבן אותרה שקית טמונה בחצר הבית ובה 10 מטעני צינור.  הנער לא אותר בבית באותה העת ונעצר כעבור מספר שעות.

שלושה מטעני צינור נוספים אותרו למחרת, ערב ראש השנה, במהלך הפרות סדר בהר הבית.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את פעילות חוקרי היחידה המרכזית ושיתוף הפעולה ההדוק עם השב"כ ואמר כי "שיתוף הפעולה הפורה של משטרת ירושלים עם שב"כ ירושלים לצד חקירה מקצועית ונחושה הביאה לתפיסת מטעני הנפץ ומנעה פגיעה קשה באנשי כוחות הביטחון.

"משטרת ירושלים תמשיך לפעול בנחישות בהיבט המודיעיני, החקירתי והמבצעי כנגד אותם מחבלים העוסקים בטרור מסכן חיים ותפעל למיצוי מלוא חומרת הדין עימם", הוסיף.