האופרה הישראלית תפתח את עונת 2015/16, עונתה ה-31 עם האופרה "נישואי פיגרו" מאת מוצרט בביצוע תיאטרון האופרה הלאומי של ליטא (וילניוס).

האופרה תועלה בבית האופרה הישראלית - המשכן לאמנויות הבמה בתל – אביב.

תיאטרון האופרה הלאומי של ליטא (וילניוס) שנוסד בשנת 1920, עובד בשיתוף פעולה הדוק עם כמה מבתי האופרה המובילים בעולם כמו המטרופוליטן בניו יורק, האופרה הלאומית האנגלית, האופרה של ורשה ועוד.


ההפקה המפורסמת של הבמאי אנתוני מינגלה ל"מאדאם בטרפליי" שזכתה להצלחת ענק במטרופוליטן בניו יורק נוצרה כשיתוף פעולה עם האופרה הלאומית של ליטא שם בוצעה הבכורה של ההפקה. האופרה הלאומית של ליטא מופיעה באופן קבוע בסיורים רבים בכל רחבי העולם.

לישראל יגיע תיאטרון האופרה הלאומי של ליטא (וילניוס) בביקורו השני לישראל, לאחר שביקר בישראל בשנת 2008 עם הפקת "סלומה" שזכתה להצלחה. הפעם יפתח את עונת האופרה בישראל לשנת 2015/16 יחד עם צוות הסולנים, הרקדנים, המקהלה והתזמורת של בית האופרה הליטאי בניצוחו של מאסטרו מרטינס סטאשקוס ובימויו של אמיליו סאחי, על עיצוב התפאורה אחראי דניאל ביאנקו, מעצבת התלבושות היא רנאטה שוסהיים, מעצב התאורה הוא אדוארדו בראוו והכוריאוגרפית היא מריה קאסטין.

בין הסולנים הליטאים בולט במיוחד הבריטון קוסטס סמורגינס שישיר את תפקיד פיגרו ומופיע כיום בכל בתי האופרה המובילים בעולם (באופרה הישראלית הופיע בתפקיד טומסקי ב"פיק דאם").

"נישואי פיגרו", היא אחת מהאופרות המצליחות ביותר של מוצרט מעולם, ונחשבת לאחת מאבני הבניין של הרפרטואר האופראי.

האופרה מבוססת במקור על  מחזה של המחזאי הצרפתי פייר אגוסטין דה בומרשה והוא המשך למחזה קודם שלו -"הספר מסיביליה".

זו אינה רק קומדיית תחבולות, אלא מחזה עם אמירה חברתית על החברה והבדלי המעמדות בה. יש גם הטוענים שהמלך לואי ה-16 לא אהב את תוכנו החתרני של המחזה, ולכן הוא עבר תהליך ארוך של שכתוב.

שנתיים לאחר שעלה המחזה בצרפת, הועלתה במאי 1786 גרסת האופרה של מוצרט בוינה. את הליברית כתב לורנצו דה פונטה .

האופרה מלאה במשמעויות ובדקויות, כך שכל פרשנות היא כמעט לגיטימית מ"קומדיית מצבים" קלסית, בסגנון האיטלקי, דרמה של מעמדות ועד דרמה אנושית.בנישואי פיגרו ישנן מספיק עדויות לכל האפשרויות האלה.