הטקס אתמול
הטקס אתמולצילום: קשר תפילין

אמש התקיים טקס חנוכת מרכז הסת"ם "קשרי תפילין" במעמד אישי ציבור ותושבי היישוב טל מנשה. הטקס התקיים בהנחיית חבר מליאת מועצת שומרון ומנכ"ל מרכז 'סיור בשבילנו', טוביה ברוקנר.

הרב מנחם גולדברג מייסד המקום סיפר "שביתת מורים לפני מספר שנים גרמה לי לממש את התעניינותי בכתיבת סת"ם. זה התחיל כתחביב ומהר מאוד הפך לעיסוק במשרה מלאה. כיום אנחנו משלבים כאן כתיבת סת"ם יחד עם לימוד חוויתי של אב ובנו לקראת הבר מצווה. תודה לאל שזיכנו להגיע לרגע הזה ותודה לאשתי". 

דוידי בן ציון, סגן ומ"מ ראש מועצת שומרון ציין בדבריו כי "העיסוק של המועצה הוא בפרטים קטנים – הסעות וגנים ועוד לצד הפוליטיקה הלאומית והבינלאומית. אנו צריכים לדאוג שצפון השומרון ימשיך ויתפתח וכיום הוא כולל כבר עשרות אלפי אנשים ונמשיך להתעצם ולצמוח. כיום אנו כבר לא מסתפקים בקרוואן וגנרטור, אלא ברמה גבוהה ביותר של שירות ואיכות חיים. לרב מנחם גולדברג ורעייתו עידית מגיעות מחיאות כפיים אדירים על היזמות וחיבור ערכי ארץ ישראל עם תורת ישראל וילדי ישראל. הטרור מעוניין למנוע מאיתנו התיישבות בארץ ישראל, ולכן נמשיך לבנות עוד ועוד וליישב את הארץ. ראש הממשלה נתניהו יודע תנ"ך ויודע שארץ ישראל שייכת לנו כמתנה אלוקית. בעזרת ה' השומרון ישגשג וכל תושבי המדינה יכולים ללמוד מכם, תושבי טל מנשה מהי ציונות אמתית".

הרב ראובן עוזיאל, רב צפון השומרון וטל מנשה ציין בדבריו "סופר סת"ם צריך לומר בפיו מה שהוא כותב לשם מצוות תפילין. גם אם אינו מבין את הסודות, עליו לכתוב בטהרה והתבודדות, ומדוע? יש כאן מטרה פנימית - להתחבר לאותיות ממש, אותן אותיות שבהן ברא הבורא את העולם. סופר סת"ם צריך להיות מיושב בדעתו וירא שמיים. מטרתו אינה לשם רווח, אלא מתוך יראת שמיים ואז תבוא הפרנסה מתוך מלאכת הקודש- כל אלו מגדירים את הרב מנחם גולדברג והמפעל שהקים. נברך אותו שכל מעשיו ימשיכו להיות לשם שמיים ומתוך בניית העולם כולו".

טוביה ברוקנר, חבר מליאת מועצת שומרון ומנכ"ל מדרשת "בשבילנו" סיפר "בשנתיים הקודמות טיילו באזורנו מאות מטיילים בסוכות ואילו השנה המספר צמח לאלפי מטיילים. פתיחת מרכז התפילין יחד עם יקב טל מנשה המשגשג הם חלק מהתפתחותה המדהימה של תיירות צפון השומרון. בשנים הקרובות אף נזכה לראות בצמיחת הבנייה ובתושבים רבים נוספים שיצטרפו אלינו". 

הטקס אמש
הטקס אמשקשרי תפילין

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן שנבצר ממנו להגיע ברגע האחרון בשל המצב הביטחוני שלח את ברכתו וציין "שמחתי לשמוע על מרכז הסת"ם שהקמתם בטל מנשה, ומניסיוני האישי אכן זו חוויה לכל החיים להיות שותף ולעקוב אחר ההתקדמות בהכנת בתי התפילין והפרשיות. בכך, אנו מיישמים את היסוד הגדול של תורתנו "ללמוד וללמד, לשמור ולעשות", משלב לימוד ההלכות ועד לביצוע המעשי של הכנת התפילין והפרשיות".

בהרי צפון השומרון שוכן מרכז סת"ם חינוכי משפחתי וחם המתהדר בתפילין וחוויה. ראש המרכז הרב מנחם גולדברג משלב במרכז את אהבותיו – אהבת החינוך ואהבת הסת"ם. התפילין שנכתבות על ידי סופרי סת"ם יראי שמיים, הן תפילין מהודרות, ברמה גבוהה, בהכשר הרב אליקים לבנון רב השומרון והרב ראובן עוזיאל, רב טל מנשה וצפון השומרון, ובהמלצת הרב דב ליאור.