זירת הפיגוע בארמון הנציב
זירת הפיגוע בארמון הנציבצילום: חזקי עזרא

חיים חביב בן ה-78 הוא אחד משני ההרוגים בפיגוע הירי והדקירה שהיה היום (שלישי) בארמון הנציב. אשתו שושנה מאושפזת עדיין במצב קשה בבית החולים שערי צדק בירושלים.

במשטרה סיכמו הערב את הפיגוע, במהלכו נרצחו שני יהודים ונפצעו שבעה נוספים בדרגות פציעה שונות.

שני המחבלים, תושבי שכונת ג'בל מכבר שבמזרח ירושלים עלו לאוטובוס אגד כשהם חמושים באקדח וסכין. לאחר שהשניים החלו לדקור ולירות עצר נהג האוטובוס ופתח את דלתות האוטובוס כדי לאפשר לאזרחים להימלט.

אחד המחבלים רץ לעמדת הנהג, נעל את דלתות האוטובוס והמשיך לפגוע בנוסעים.

ניידת סיור מתחנת עוז של מרחב קדם הגיעה באופן מיידי למקום האירוע ויחד עם שוטרי מג"ב זיהו השוטרים את המחבלים בתוך האוטובוס, ביצעו ירי לעברם ונטרלו אותם. אחד המחבלים חוסל והשני פונה במצב קשה.

חיים חביב הי"ד
חיים חביב הי"ד

בפיגוע הדקירה והדריסה ברחוב מלכי ישראל בירושלים נרצח הרב ישעיהו קרישבסקי בן ה-59, איש חסידות פינסק קרלין. הלוויתו החלה מבית המדרש פינסק קרלין בשכונת בית ישראל אל הר המנוחות. את הפיגוע ביצע המחבל עלאא אבו ג'מל, עובד חברת בזק, תושב שכונת ג'אבל מוכבר שבדרום-מזרח ירושלים. הוא נפצע במהלך ההשתלטות עליו ומת בבית החולים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ישראל תילחם במחבלים ובמסיתים, עד שתבשיל בצד הפלסטיני ההכרה שהטרור אינו משתלם. "הם לא הצליחו לעקור אותנו מאדמתנו, ולא יצליחו בכך גם כעת", אמר בנאום בכנסת בטקס האזכרה השנתי לשר רחבעם זאבי.

נתניהו הודיע כי הקבינט המדיני בטחוני יחליט עוד הערב על צעדים נוספים במסגרת המלחמה בטרור, והוסיף: "ישראל תבוא חשבון עם המרצחים ועם המסייעים להם". הוא קרא לערביי ישראל שלא ללכת שולל אחר המסיתים החותרים להבעיר את המדינה.

יושב ראש האופוזיציה יצחק הרצוג מ"המחנה הציוני" אמר כי האופוזיציה תתמוך בכל צעד ביטחוני שהממשלה תיזום כדי להשיב את הביטחון לאזרחי המדינה.

הרצוג קרא להטיל סגר על השכונות במזרח ירושלים, לפרוס בבירה כוחות רבים, לגייס מילואים אם יהיה צורך, ולהילחם בהסתה האסלאמית. בפתח הישיבה המיוחדת לזכרו של השר זאבי קרא יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין להקים מיד ממשלת אחדות.