ח"כ בצלאל סמוטריץ'
ח"כ בצלאל סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מנכ"ל מד"א אלי בין סיפר היום (רביעי) כי הנחיות הארגון מחייבות להעניק סיוע רפואי ראשוני למחבל פצוע, אף אם בזירת הפיגוע מוטל אזרח שנפצע אך מצבו טוב יותר משל המחבל.

בתגובה לדברים פנה ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) למנכ"ל מד"א אלי בין, וקרא לו לשנות לאלתר את ההנחיה. בפתח מכתבו שיבח והעריך סמוטריץ' את פעולות הצוותים והמתנדבים של הארגון הפועלים במסירות להצלת חיים בימים אלה.

עם זאת כותב ח"כ סמוטריץ כי הזדעזע לשמוע את הנחיית בין. "התבטאותך זו עומדת בניגוד מוחלט למוסר האנושי והיהודי", כתב סמוטריץ' לבין.

הוא הוסיף כי "אין אפשרות לקבל מצב בו ארגון הפועל מטעם מדינת ישראל ומשמש כארגון עזר רשמי שלה, ינחה באופן כזה את צוותי ההצלה שלו. לא יתכן כי אגודה ציבורית המעוגנת בחוק המדינה, תקפח את בריאותו של אזרח המדינה משום שהטיפול ניטל ממנו ומוענק למחבל שבא ליטול חיים, לפגוע ביהודים ולנעוץ סכין בריבונותה של מדינת ישראל והעם היהודי".

עוד כותב ח"כ סמוטריץ' למנהל מגן דוד אדום כי "הדעת לא סובלת כי ארגון רפואה הקיים מכוח המדינה יונחה להשאיר אזרח פצוע ולמנוע ממנו טיפול, יתכן אף תוך מחיר של איבר או הליך שיקומי ארוך זאת בעת שהטיפול הרפואי נלקח ממנו ומוענק למחבל המתועב שבא לרוצחו נפש. אין אמנה בינלאומית כלשהיא שניתן לתלות בה את הטרוף המוסרי הזה".

סמוטריץ' דורש לערוך בירור בעל פה עם אלי בין וכותב כי אם ההוראה לא תשתנה לאלתר, יאלץ לפעול בדרכים אחרות באמצעות הכלים העומדים לרשותו כחבר כנסת.

סמוטריץ' מבהיר לבין וכותב "אבהיר ואדגיש כי אין בכוונתי לשקוט אם מצב זה לא יתוקן, אפעיל את כל כוחי על מנת להשיב את השפיות להנחיות הארגון היקר, מגן דוד אדום בישראל".