נתניהו, במםגש עם לוחמי מג"ב, היום
נתניהו, במםגש עם לוחמי מג"ב, היוםצילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בצהריים (רביעי) בבסיס מג"ב 'יהודאי' בירושלים, שם קיבל עדכון על ההיערכות החדשה של הכוחות בשטח בהמשך להחלטות הקבינט מאמש, להמשך הלחימה בגל הטרור.

נתניהו נפגש במקום עם השוטרים ולוחמי מג"ב, בהם כאלה שסיכלו את הפיגועים בימים האחרונים. ראש הממשלה הודה ושיבח את השוטרים והלוחמים על קור הרוח, רוח הלחימה והתעוזה; וביקש מהם לשמור גם על עצמם.

"באתי לכאן קודם כל כדי לבטא את ההערכה שלי ושל השר לביטחון הפנים וממלא מקום המפכ"ל על העבודה היוצאת מן הכלל שאתם עושים, מצילת חיים, אמיצה, עם הרבה מאוד תושייה, מקצועיות, אבל בעיקר אומץ לב", אמר ראש הממשלה.

הוא הודה ללוחמים וציין כי "אין שום תחליף לפריסת כוחות צפופה מאוד עם כושר ניידות, עם יכולת הגעה למקום הפיגוע או הימצאות במקום הפיגוע על מנת לסכל אותו בזמן אמת ועל מנת למנוע הידרדרות למצבים עוד יותר גרועים".

ראש הממשלה הבהיר כי הוא נותן ללוחמים את כל הגיבוי הנדרש. "אני יודע שזה מחייב אתכם לשיקול דעת, אבל שלא יהיה לכם שום ספק: יש לכם גיבוי מלא, ממני, מהממשל ומהעם בישראל, כדי לפעול בצורה הנחושה ביותר, קודם כל להציל חיים וגם להגן על עצמכם".

נתניהו ציין כי לא ברור מתי ישפיעו הצעדים. "אני לא יכול להגיד לכם כמה זמן זה יימשך, יש פה אנשים שמוכנים למות. בכל פעם שנכנסת תופעה חדשה היא תמיד מגלחת איזשהו חלק, אפילו קטנטן באוכלוסייה, שמוכן להתאבד. אנחנו לא יודעים מה מספר המתאבדים, אבל הוא לא בלתי סופי, רחוק מזה".

"יכולנו בעבר גם להתמודד עם התופעה הזו ואפילו יותר קשה ממנה. כרגע, כיוון שהיא לא מאורגנת, כפי שאתם יודעים, אז אין תחליף להימצאות שלכם ולהתייצבות שלכם, למעשה כחומת מגן אנושית. עם זאת, אתם צריכים להגן גם על החומה, על עצמכם. אנחנו לא שוכחים את זה", דברי ראש הממשלה.

בשיחה עם הלוחמים ציין עוד ראש הממשלה: "אנחנו עמדנו בפני גלי טרור אחרים, אנחנו נתגבר גם על הגל הזה. אין לי שום ספק, אבל אני רוצה פשוט להודות לכם באמת מקרב לב, מקרב לבם של אזרחי ישראל על ההגנה שאתם נותנים לאזרחי ישראל".