השרה מירי רגב
השרה מירי רגבצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שרת התרבות והספורט מירי רגב מגיבה הערב (רביעי) בחריפות לנאום שנשא מוקדם יותר יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומבהירה: "יצא המאזן מן השק".

"אבו מאזן הוכיח הערב שהוא ראש הנחש, שהוא רבם ומורם של המרצחים. בדברי ההסתה שנשא מקן הטרור שבמוקטעה, הוא חשף שדם הנרצחים על ידיו ועל פיו", דברי השרה רגב.

היא הוסיפה כי "אבו מאזן יודע שאמירותיו המסיתות מובילות את עמו לאסון אך הוא לא מבקש את טובת עמו - הוא מבקש דם. ההסתה של אבו מאזן נגד ישראל תגבה ממנו מחיר כבד ועמו ישלם מחיר כבד לא פחות - אם אבו מאזן יגרור אותנו לאינתיפאדה מדינת ישראל תהפוך את החיים במזרח ירושלים לגיהנום".

שר התיירות יריב לוין הוסיף כי ״מסע השקרים וההכפשות של הטרוריסט אבו מאזן לא נפסק גם הערב, כאשר במילים ברורות וחדות הוא נושא נאום נטוף הסתה ושנאה יוקדת". 

"דבריו של אבו מאזן מלבים את האש ונותנים רוח גבית לטרור. האחריות רובצת על כתפיו. הגיע הזמן להתפכח מהאשליה ולהבין שאבו מאזן אינו הפתרון, אלא לב הבעיה", דברי לוין.

השר זאב אלקין, חבר הקבינט, ציין כי "בנאום עלילת דם והסתה פרועה שלו הערב, הוכיח אבו מאזן פעם נוספת שהאחריות העיקרית על גל ההסתה ועלילות הדם שקריות שהולידו את גל הטרור הנוכחי היא על הרשות הפלסטינית ועל אבו מאזן באופן אישי".

"לאור הדברים החמורים הללו אני אפעל בכל כוחי בהתאם למה שהצעתי מזמן, לשכנע את ראש הממשלה והקבינט לגבות מאבו מאזן ומחבר מרעיו מחירים אישיים ומדיניים קשים על תמיכתם בטרור. למסית הראשי לטרור צריך להתייחס כאילו טרוריסט בעצמו", הצהיר השר אלקין.

גם באופוזיציה הגיבו בכעס רב לדברים של יושב ראש הרשות. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד אמר כי "אבו מאזן ממשיך במסע ההסתה והשקרים שלו. הנאום שלו הערב גורם לתדלוק הטרור והשנאה".

"במקום להרגיע ולגנות את המחבלים הנפשעים שמנסים לרצוח ישראלים חפים מפשע, בחר אבו מאזן לעלות מופע עלוב, של חוסר מנהיגות ופחדנות ברמה הנמוכה ביותר. אבו מאזן, והמחבלים צריכים לדעת שישראל תמשיך לעמוד איתנה ותילחם בטרור בכל מקום ובכל עת ובעוצמה רבה. מי שינסה לפגוע בנו, דמו בראשו", הבהיר לפיד.

מפלגת המחנה הציוני פירסמה הודעה לפיה "אבו מאזן מעוות את המציאות וכי דבריו מלבים את הייאוש והשנאה. דבריו של אבו מאזן הם דברי בלע חמורים וגובלים בחוסר אחריות מוחלט".

כזכור, בנאומו המשיך יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בהסתה הבלתי פוסקת נגד ישראל, והאשים כי היא "הוציאה להורג בדם קר את הילד אחמד מנסארה, כפי שעשתה לילדים אחרים בירושלים ובשטחים פלסטיניים נוספים".

מנסארה, אגב, הוא אחד המחבלים שביצע השבוע את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, בו נפגעו קשה נער כבן 13, וצעיר כבן 25.

בנוסף טען יו"ר הרשות כי ישראל מנסה "להפוך את הסכסוך למלחמת דת – תוך שינויים בטטוס קוו בהר הבית".