זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושליםצילום: מד"א

עו"ד ד"ר חיים משגב, משפטן ומומחה למשפט פלילי, מותח ביקורת חריפה על החלטת הפרקליטות להגיש כתבי אישום בגין הריגה למחבלים שביצעו את הפיגוע בערב ראש השנה, בו נרצח אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד.

"זו החלטה אומללה, אנשים זרקו אבנים כדי לגרום למותו של אדם ואין ספק שמדובר ברצח", אומר משגב בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריו, הגיעה העת שמדינת ישראל תפסיק להעניק קצבאות לבני משפחות של מחבלים שחוסלו, "שמעתי שכאשר מחבל נהרג בפיגוע, קרוביו מקבלים קצבת שארים כאילו הוא נפגע בפעולות איבה. צריכים להתפכח ואפשר באמצעים די פשוטים גם לבטל את זכות הישיבה שלהם בארץ, שהם לא יוכלו לשאת תעודת זהות כחולה.

"המשפחה שמקרבה יצא הרוצח לא זכאית לזכויות ולתשלומים מהביטוח הלאומי, שיעברו לרשות הפלשתינית. גם כל הנושא של איחוד משפחות הוא טיפשות מוחלטת, אזרח ערבי מתחתן עם ערבייה מיו"ש ועובר לגור איתה בירושלים".

משגב טוען כי אבן הנגף לביצוע כל ההחלטות האלה, זו ההתערבות הבוטה והמאסיבית של היועץ המשפטי לממשלה, "מדינת ישראל יכולה להרוס בתים ולהפקיע אדמות של בני משפחות המחבלים, אבל צריכים לצמצם את היכולות של היועץ המשפטי לממשלה שמנסה כל הזמן להשפיע על הדרג הנבחר. הוא קובע מה מידתי ומה סביר ומנסה לכפות את דעתו על הדרג הנבחר".

לדבריו היועצים המשפטיים לממשלה יודעים לשתף פעולה עם הממשלה רק כשמדובר בפעולות נגד הימין, "כשאריאל שרון הורה על המעשה השפל של גירוש יהודים מגוש קטיף, היועץ מני מזוז, שיתף פעולה, הם הקימו ביחד בתי משפט מיוחדים למפגינים נגד הגירוש והעמידו לדין אנשים על סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ציבורית, רק בשל העובדה שהם עמדו בצידי הכביש והפגינו.

"היועץ המשפטי לממשלה ידע אז לשתף פעולה עם הדרג הנבחר. לכן היום אנחנו חייבים לחזור לימים שהיועץ המשפטי לא הציב את עצמו מול הדרג הנבחר. אני מקווה ששרת המשפטים תצליח בכך", אמר עו"ד משגב.