אמל אסעד- בשביל הבנים
אמל אסעד- בשביל הבניםצילום: עמותת הבנים הדרוזים

שביל חדש, "שביל הבנים הדרוזים" חושף בפני המטיילים את התרומה של העדה הדרוזית לחברה בישראל, את התרבות והמסורת עתיקת היומין של העדה ואת סיפור השתלבותה ברקמת החיים של החברה בישראל.

המסלול מסומן ומשתרע לאורך 226 ק"מ אשר עוברים דרך 18 כפרים דרוזים: מהכרמל (דליית אל כרמל), דרך הגליל ומסתיים בקבר יתרו- נבי שועייב.

המסלול נותן למעשה הזדמנות לקהל רחב ומגוון להביע הזדהות ותמיכה בבני המשפחות השכולות ולהכיר מקרוב את בני העדה ואת אורחות חייהם, באווירה של אחווה מקרבת לבבות ובמסגרת בילוי ופעילות בחיק הטבע על רקע נופי הגליל והעמקים הסובבים את הכפרים הדרוזים.

"שביל הבנים הדרוזים", מוקדש לעדה הדרוזית בישראל ול- 409 מנופליה במערכות ישראל, אותו מוביל תת אלוף במיל' אמל אסעד, שבמהלך שירותו הצבאי לחם בקרב בחווה הסינית, פיקד על גדוד 932 בחטיבת הנח"ל, היה מפקד חטיבת מנשה, סגן מפקד היק"ל ומפקד מנהלת תיאום וקישור.

לפני 22 שנים בקרב עם מחבלים בעזה,איבד את אחיו, וופא אסעד ולזכרו ולזכר חבריו יצר את השביל המיוחד הזה.

עשרים ושתיים שנים  מלאו השנה, לחתימת הסכם ההבנות הראשון עם הפלסטינים. ביום חתימת ההסכם נורו ונהרגו שלושה לוחמים דרוזיים במארב מחבלים בעזה. אחיו של אמל, וופא, היה אחד מהם.

הוא הותיר אחריו אישה הרה, תינוקת ועולם שלם של חלומות ותקוות. כמוהו גם שני חבריו לג׳יפ מוואפק ואברהים וגם כל 409 הבנים הדרוזיים שנפלו מאז קום המדינה, כולם השאירו אחריהם משפחות אבלות הנוצרות בליבן את זכר הבנים ואת התקוות שלא יתגשמו.

לכבודם, לזכרם ובשבילם, בשביל החלומות ובשביל התקוות, בשביל בני המשפחות ובשביל כלל הישראלים, החליט אמל להפיח רוח חיים בזיכרון ובחלומות האבודים - על האדמה שבה חיו הבנים הדרוזיים, בנוף ארץ מולדתם, בסביבה שבה הם חלמו ושלתוכה הם נסכו את תקוותיהם.

"שביל הבנים" הדרוזיים מחבר את כל הכפרים הדרוזיים, מדליית אל כרמל בדרום ועד לחורפיש בצפון.

ב"שביל הבנים" יוכלו כלל הישראלים לטייל, לרוץ ולרכב על אופניים וסוסים, בנופים הקסומים של הכרמל והגליל, לבקר בכפרים, להכיר את האוכלוסייה ולהזדהות עם פועלה של העדה הדרוזית למען המדינה - למען הארץ שלנו.

לאורך השביל, מצפורים על שמות החללים הדרוזיים, סיפוריהם ישמשו לתצפיות, ללימוד ולהיכרות עם הטבע ועם אנשי המקום.

מסע הריצה והרכיבה אותו אמל מארגן גם השנה נועד להיות "יריית פתיחה" לפרויקט, שבעקבותיו יבואו אירועים נוספים, עד לפיתוחו המלא של "שביל הבנים" בכל הכפרים הדרוזיים בכרמל ובגליל.

פרויקט שביל הבנים הוא עבור אמל חלום אישי. כך חשב בליבו שנכון להנציח את זכרו של וופא אחיו ואת חבריו לנשק ולדרך בני העדה הדרוזית. הוא מאמין בצורת ההנצחה הזו תאפשר לכולם לזכור את הנופלים בתוך הנופים אותם אהבו, גם מתוך שמחה ועשייה ולא רק בימי זיכרון ותעניק מימד נוסף לחיינו המשותפים על האדמה הזאת.

האירוע השנה יתקיים  ביום שישי הקרוב (י"ז חשון)  30 לאוקטובר 2015 במוחרקה בפאתי דליית אל כרמל.

במסגרת חנוכת השביל, יתקיים ביום שישי הזה, אירוע ספורט לקהל הרחב במוחרקה, בהר הכרמל. האירוע יכלול מסלול צעידה של 3 ק"מ, מסלול רכיבה של 10 או 25 ק"מ, ומרוץ ריצה של 2 או 5 ק"מ. באירוע צפויים להשתתף אלפי מתחרים ומשפחות מכובדים רבים, חיילים ושוטרים.

האירוע ייערך בין השעות 6:00 בבוקר (התכנסות וחלוקת ערכות למשתתפים) ויימשך עד השעה 11:30.

לפרטים נוספים אודות האירועים במוחרקה: http://www.bshvilhabanim.org