הקול הקורא שפרסם ארגון שורת הדין להצטרפות לתביעה
הקול הקורא שפרסם ארגון שורת הדין להצטרפות לתביעהשורת הדין

ארגון שורת הדין הגיש בבית המשפט בניו-יורק תביעה בשמם של כ-20 אלף ישראלים כנגד הרשת החברתית פייסבוק בגין הסתה ועידוד לאלימות כנגד ישראלים, וזאת בעקבות גל הטרור הפוקד את מדינת ישראל.

לכתב התביעה צורפו עשרות דוגמאות של דפי פייסבוק הקוראים להרג ישראלים ויהודים. בדפים אלו קוראים לצאת למסעות פיגועים. הם כוללים סרטוני הסתה, הוראות למחבלים 'כיצד לבצע פיגוע'. הטענה היא שזה נעשה לעיני כל באין מפריע, ומבלי תגובה של פייסבוק לדרישות להסיר את הדפים הללו.

דוגמאות נוספות אשר יוצגו בבית המשפט היא הודעה של מחבל שיצא לפיגוע דריסה ודקירה בירושלים. המחבל  התוודה בפייסבוק כי הוא מתכוון לבצע פיגוע. מחבל אחר כתב "אני רוצה להפוך לשהאיד" ויצא, בסמוך לכך, לדקור יהודים. המחבל, מוהנד חלבי, בן 19, פרסם בדף הפייסבוק שלו פוסט לפיו האינתיפאדה השלישית פרצה, ועל כך שהמלחמה כעת הינה על מסגד אלאקצא. יום לאחר מכן, ביצע חלבי מעשה דקירה ורצח את אהרון בניטה והרב נחמיה לביא, זכרם לברכה.

גיוס 20 אלף התובעים בוצע תוך שבוע בלבד. המבצע כונה 'תובעים את פייסבוק - מנתקים את הטרור'. בארגון שורת הדין מצפים שבית המשפט יוציא  צו מניעה כנגד פייסבוק תוך חיוב הרשת החברתית לקחת אחריות ולהביא לסגירת כל דפי ההסתה וזאת תוך ניטור המסיתים וחסימתם.  לטענת התובעים, מתקפת הפיגועים מהחודש האחרון מושפעת רבות על ידי המדיות החברתיות השונות, ובאופן מיוחד על ידי פרסומים של פלסטינים בפייסבוק.

"בשבוע האחרון היינו עסוקים בגיוס אזרחים אשר הסכימו לקחת חלק בתביעה. לשמחתנו גילינו שעוד רבים מהישראלים חושבים שהרשת החברתית לא נקפה אצבע על מנת לעצור את ההסתה ברשת. יש מה לעשות כנגד הטרור. בימים האחרונים אנו רואים שבעקבות האיום שלנו, פייסבוק החלה לנקוט באמצעים על מנת לחסום דפים הקוראים להסתה. מדובר בפלסטר קטן למגיפה. ההתנהלות של פייסבוק היא בגדר מעט מדי וטיפה מאוחר מדי", אמרה עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר הארגון.