יזכו יחד באליפות? בלאט ולברון
יזכו יחד באליפות? בלאט ולברוןצילום: רויטרס

ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, תצא לדרכה הלילה (בין שלישי לרביעי), ובסיומה תוכרז אלופה חדשה.

אחרי שהיה במרחק נגיעה מתואר האליפות הראשון בקריירת האימון שלו בליגה הטובה בעולם, העונה סיכוייו של בלאט לזכות באליפות גדולים עוד יותר.

הזויים חייו של מאמן כדורסל. פעמים שאתה מפסיד וחרב הפיטורים מונחת על צווארך, ופעמים שאתה מנצח והופך להיות גאון כדורסל. זוהי תמצית קורות חייו של בלאט, המאמן האמריקאי-ישראלי. כשכבר נראה היה שיפוטר ממכבי תל אביב, אותה אימן לפני שנתיים, הצליח בלאט לעשות את הלא יאומן ולסחוב את המכבים עד לזכיה בתואר אליפות אירופה בכדורסל, בניגוד לכל המצופה ממנו ומהקבוצה. 

מכאן, קריירת האימון של בלאט רק הלכה והשתפרה. בלאט רצה להתקדם, עזב את הצהובים ובמקביל קיבל מספר הצעות לתפקידים בליגה הטובה בעולם. בקליבלנד פנו לבלאט כדי שיבוא לשמש כמאמן ראשי, וזה קפץ על המציאה, בלי לדעת שזה רק הולך להיות יותר ויותר מתוק עבורו. 

מספר ימים לאחר החתמתו של בלאט כמאמן ראשי ראשון מאירופה בליגה הטובה בעולם, הודיעה הקבוצה על חזרתו הביתה של השחקן הטוב בעולם, לברון ג'יימס. החתמתו של ג'יימס הביאה את קליבלנד להחתים גם את קווין לאב וקיירי אירווינג ועוד שלל שחקנים איכותיים וטובים, וקליבלנד ובלאט בעונתו הראשונה כמאמן ב-NBA, מצאו את עצמם מועמדים רציניים לזכיה באליפות. זה לא היה רחוק משם.

לצד הפסדים בתחילת העונה, במאני-טיים, ועל אף סגל חסר ופצוע, בלאט וקליבלנד עמדו בציפיות והצליחו להגיע למשחק הגמר מול גולדן סטייט. בלאט לא היה רחוק מזכיה באליפות, אך גולדן סטייט היא זו שניצחה בתום סדרת גמר מטורפת וצמודה. השנה, בלאט וקליבלנד יכולים וצריכים ללכת עד הסוף ואף לזכות באליפות. לשם כך היא צריכה לנצח, אולי כבר במשחקה הלילה, מול שיקגו.

היתרון של בלאט העונה הוא ללא שום ספק בהמשכיות. אחרי שלמד על בשרו איך זה להיות מאמן בליגה הטובה בעולם, בלאט מגיע לעונה השניה שלו בקבוצה מוכן נפשית ומנטלית. אם בעונה שעברה מעטים היו האנשים שהאמינו שבלאט ימשיך לעונה שניה בקאבס, כיום בתקשורת האמריקאית כבר רוחשים לו הרבה יותר כבוד מבעבר, מה שייתן לו מרווח גדול יותר לטעויות אם יקרו.

קליבלנד עדיין פצועה ומרבית שחקניה הגדולים נמצאים רחוק מכושרם, אך שם סימנו מטרה אחת - להגיע לשלבים המתקדמים, לשלבי הפלייאוף, בריאים. לברון, לאב, אירווינג ויתר חבריהם כבר מכירים אחד את השני היטב ומחוברים הרבה יותר מבעבר, ויחד עם חיזוק נקודתי של ארבעה שחקנים עד עתה, קליבלנד יכולה ללכת עד הסוף.