נסיון השידול בבת ים
נסיון השידול בבת יםצילום: יד לאחים

המצב הביטחוני הרעוע, החששות והדאגות מנוצלים עד תום על ידי גורמים מיסיונריים, כך טוענים בארגון "יד לאחים".

בארגון מספרים על עשרות טלפונים שהגיעו בימים האחרונים ומצביעים על פעילות רחבה באמצעות מיסיונרים שמסתובבים ברחבי הערים ומשדלים אנשים לדבר עמם על המצב, תוך הסבת הדיון לאמונה באותו האיש וחלוקת חומר מיסיונרי המתיימר כביכול להוכיח כי הליכה בדרכיו תביא שקט ובטחון.

באחת הפניות סיפר מ', תושב בת ים, שראה במו עיניו זוג מיסיונריות שהתיישבו לצדה של אישה דתייה בטיילת של העיר ולאחר שדרשו בשלומה ושמעו כי היא חוששת בשל המצב הביטחוני, אמרו לה כי הכול מרומז בתנ"ך. משהתעניינה בטבעיות לראות במה דברים אמורים, הן שלפו מתיקן את "הברית החדשה" וביקשו ממנה ללמוד יחד כמה פרקים רלוונטיים מהספר.

"האישה לא הבינה שמדובר בברית החדשה ורצתה להתחיל ללמוד אתן", ציין מ', "התערבתי מיד והבהרתי לאותה גברת שמדובר במיסיונרים נוצריים ששקר בפיהם וכי אין מדובר בתנ"ך אלא בברית החדשה. ביקשתי מהן בנעימות אך בתקיפות שיפסיקו לשקר ליהודים ולנצל את המצב להטפה מיסיונרית. הן נוכחו לדעת כי התרמית הנקלית שלהן נתגלתה ועזבו בבושת פנים את המקום".

כאמור, תלונות נוספות וזהות הגיעו בימים האחרונים לארגון, אשר החליט לצאת ב"מתקפת מנע הסברתית" שבמסגרתה יצאו פעילי הארגון לרחובות הערים כדי להזהיר את הציבור מהתרמית המיסיונרית.