שי צ'רקה ואורי פינק
שי צ'רקה ואורי פינקצילום: מאיר ברכיה

הפסטיבל יעסוק בחזרתה של רכבת העמק לחיים. בפסטיבל יתקיימו מגוון של מופעים, מפגשים, סדנאות ותערוכות לילדים ומבוגרים. קובי אוז במופע עם האנימטורים של ארץ נהדרת, אורי פינק, מישל קישקה, שי צ'רקה ועוד.

*****

אמנון שמוש החליט לגעת בהתמודדות עם מחלת האלצהיימר בלי כפפות. בספרו 'בוקר טוב אלץ היימר' הוא מתאר את נפתולי המסע שנכפה עליו ועל אשתו חנה מיום שאובחנה כחולה במחלה, לפני שבע שנים. הספר עוסק באתגר שבטיפול היומי ומצביע לא רק על הקושי, אלא גם על רגעי אושר. הסיפור שלו מדגיש שהחיים אינם נגמרים עם המחלה. הוצאת מסדה.

*****

בימים שלישי-חמישי הקרובים יתקיים בלוד פסטיבל הסרטים החברתי הראשון. לצד הקרנת סרטים שצולמו על ידי בני נוער מקומיים, יוקרנו סרטים מגוונים וסביבם ייערכו מפגשים עם היוצרים. בין הסרטים יהיה גם 'תמונה מפראג', סרטה של יוצרת חרדית שמשוחק על טהרת השחקניות ואליו יורשו להיכנס נשים בלבד. פרטים בפייסבוק: "פסטיבל הקולנוע החברתי בלוד".

*****

להקת תיסלם חגגה 35 שנים להקמתה בצורה מקורית: הופעה עם התזמורת הסימפונית של ראשון לציון. השירים הרוקיסטיים קיבלו עיבוד סימפוני שמעשיר ומעמיק אותם. כעת יוצא אלבום ההופעה, שבו נשמע היטב הקהל שיודע לשיר את כל המילים. בדיסק תמצאו את "עוד פגישה", "לראות אותה היום" "רדיו חזק" ועוד. 'תיסלם והסימפונית'.

*****

'מסע בתולעת ספרים', ספרו של יעקב שביט, יוצא לאור שוב אחרי 40 שנה. יעקב הילד הולך לבקר את שכנו, עמנואל, והלה לוקח אותו למסע בתולעת ספרים. בטיול ההרפתקני הם פוגשים את שרלוק הולמס ואת מרי פופינס, את הברון מינכהאוזן ואפילו את בילבי. השניים משתתפים בעלילות הסיפורים ולפעמים אף משנים אותן. הוצאת עם עובד.

[email protected]