דרושים שני דגלים: ביטחוני וחברתי
דרושים שני דגלים: ביטחוני וחברתיצילום: מארק ניימן, לע''מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אירח היום (א') במשכנו את "הקונגרס החברתי" שהוקם לצורך מציאת פתרון לקידום דיור הוגן בישראל.

הקונגרס מורכב מ-30 ארגונים חברתיים ואקדמיים, בשיתוף התאחדות הסטודנטים הארצית והמכללה האקדמית תל אביב-יפו. במהלך המפגש הציגו חברי הקונגרס לנשיא את האתגרים העומדים בפניהם באשר למציאת פתרונות מעשיים לקידום דיור לכלל אזרחי ישראל.

במפגש השתתפו שיר נוסצקי, מיוזמות הקונגרס, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית גלעד ארדיטי, מנהלת קשרי החוץ של המכללה האקדמית תל-אביב יפו ליאת וייס-שחף ונציגי הארגונים החברתיים השותפים בקונגרס.

"דווקא על רקע הקיטוב הפנים חברתי, אותו אנו חווים לאחרונה, הנושא הכלכלי חברתי מוכרח לעמוד על סדר היום. זהו צורך אסטרטגי", פתח ריבלין את דבריו והדגיש "הפערים האדירים בתוכנו, אפילו בתוך מעמד הביניים בהשוואה בינלאומית- חייבים להדיר שינה מעינינו".

ריבלין ציין את משנתו של זאב ז'בוטינסקי ביחס לאחריות המדינה כלפי אזרחיה, "אזרחי ישראל היום דורשים מנבחריה להרים שני דגלים יחד, גם את הדגל הביטחוני וגם את הדגל החברתי. משנתו  של ז'בוטינסקי, שהקדימה והיטיבה לשרטט את דמותה של מדינת הרווחה, טענה כי 'לשם טובתם של היחידים נוצרה חברה'.

''ז'בוטינסקי הציב את היסוד הערכי של חמשת המ"מים, המתנופפים היום על דגלי הקונגרס החברתי, כאשר בראשם הזכות הבסיסית בה אתם עוסקים היום: הזכות למעון. אני רואה את עצמי שותף  מלא של הקונגרס החברתי הזה ושל כל מי שרוצים ליטול חלק בעשייה משמעותית לעיצוב דמותה החברתית של מדינת ישראל".