דאעש הוא איום של ממש על ישראל

חוקר האסלאם, ד"ר אפרים הררה, מתייחס בשיחה עם ערוץ 7 לסרטונים האחרונים שפרסם ארגון הטרור דעאש שבהם שוגרו איומים כלפיי מדינת ישראל.

לדברי הררה האיום על ישראל הוא לא רק מכיוון דאעש אלא מורשת של האסלאם האורתודוקסי, "הציטוט שמובא בסרטון כשהוא מדבר על מלחמת העצים והאבנים זו מסורת עתיקה שמשתמשים בה גם בחמאס וברשות הפלסטינית".

הררה מפרט את תמונת המצב כפי שהיא כרגע, "המלחמה האמיתית היא באזור סוריה ועיראק בהתכתשות של הסונים והשיעים, השיעים בראשות איראן מנסים להציל את שלטונו של אסד בסוריה אף על פי שהוא עלאווי, מכיוון שהוא מקורב אליהם. מנגד יש הרבה ארגונים סונים כגון דאעש וג'בהת אל נוסרא שנלחמים בהם ונוחלים הצלחות".

כל ההפצצות של של רוסיה וארה"ב לא עוזרות ולאחרונה דאעש כבש כפר נוסף סמוך לחומס. המערב לא מוכן לשלם את מחיר הדמים כדי לעצור את תופעת המדינה האיסלמית. יכול להיות שבסופו של דבר הם יגיעו לגבול שלנו ואנחנו נצטרך להתמודד איתם".

בעניין ההתרסקות של המטוס הרוסי הוא אומר, "אני מתקשה להאמין שלדעאש יש יכולות להפיל מטוס, אם הם באמת עשו את זה, זה רק על ידי הטמנת פצצה בבטן המטוס כשהוא היה במצרים".

ד''ר הררה מדבר על הטרור הערבי המשתולל בישראל ומצביע על נקודת המוצא, "אני לא מתפלא מגל הטרור, הרי הם מלמדים בבית ספר רק שנאה נגדנו. ביום שהם יפסיקו להסית בבתי הספר, יפסיק גם הטרור".