דייויד בלאט. יזכה באליפות הליגה הטובה בעולם?
דייויד בלאט. יזכה באליפות הליגה הטובה בעולם?צילום: רויטרס

מי תעצור את קליבלנד קאבלירס קבוצתו של המאמן הישראלי דייויד בלאט, מליגת ה-NBA, ליגת הכדורסל הטובה בעולם?

אחרי משחק נוסף שהסתיים היום לפנות בוקר (בין שני לשלישי), גברו קליבלנד ובלאט בתוצאה 107:100 על פילדלפיה, ומשיגים את ניצחונם השלישי ברציפות, בעונה שרק החלה.

עוד לפני שיצאה לדרך עונת המשחקים הרשמית של בלאט וקליבלנד, דאגו שם להנמיך ציפיות ואמרו כי המטרה מבחינתם היא להגיע בריאים ושלמים למשחקי הפלייאוף בהמשך העונה, הפסדים במשחקים המוקדמים של העונה לא ידאיגו אותם. אז אמרו.

נראה שאפילו קליבלנד ובלאט לא האמינו שכך הם יפתחו את העונה. למרות פציעות מהם סובלים מספר שחקני מפתח של הקבוצה, וכושר משחק ירוד של שאר הכוכבים, קליבלנד בלתי ניתנת לעצירה. 

משחק ההגנה המשובח יחד עם משחק התקפה מגוון, זאת בניגוד לעונה שעברה אז הייתה תלויה בלברון ג'יימס, מביאים את בלאט וקליבלנד לנקודת התחלה מצויינת כבר בפתיחת העונה. כאמור, הבוקר, בלאט ושחקניו משיגים ניצחון שלישי ברציפות, ובתקשורת הספורט בארצות הברית מאמינים כי העונה קליבלנד יכולה לעשות צעד אחד נוסף לאליפות הליגה הטובה בעולם.

הניצחון הבוקר הגיע למרות יכולת גבוהה מצידה של היריבה מפילדלפיה שהציגה לפרקים ארוכים משחק מצויין ואף הובילה על קלבילנד של בלאט, ואם גם אחרי משחק כזה קליבלנד מנצחת, נראה שאין דבר שיכול לעצור אותה העונה. 

חמישה שחקנים קלעו הבוקר בניצחון על פילדלפיה באחוזים טובים מאוד, כשקלעו במספרים דו ספרתיים. ואחרי הכל, שוב היה זה הערב של לברון שסיים עם 22 נקודות ועל הדרך רשם שיא חדש בקריירת המשחק שלו הרוויה בשיאים. בגיל 30 הפך ג'יימס הבוקר, לכדורסלן הצעיר ביותר שמגיע ל-25 אלף נקודות בקריירה.

שיא זה של לברון מעמיד אותו בשורה אחת עם גדולי הכדורסלנים בכל הזמנים, שהגיעו גם הם לשיא זה, דוגמת מייקל ג'ורדן  ווילט צ'מברליין  וקארים עבדול ג'באר. מו וויליאמס היה מצויין גם הוא כשסיים עם 21 נקודות.

מי יכולה לעצור את בלאט וקליבלנד?