נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות החלטת שר החינוך נפתלי בנט לזמן לשימוע מנהלת ומורה שהיו שותפות לפעילות הסתה נגד חיילי צה"ל בבית ספר יסודי בבית חנינא, הבעלות של בית הספר פיטרה את שתיהן.

המורה קיבלה היום (רביעי) מכתב פיטורים ע"י הבעלות המעסיקה אותה. המנהלת פוטרה על ידי הבעלות בסוף השבוע שעבר.

אמש קיימה מנכ"לית המשרד, מיכל כהן, בירור עם נציגי הבעלות ("דאר אל חכמה"), נזפה בהם ואלה התנצלו והודיעו כי הם מגנים כל פעילות כזו. מנכ"לית המשרד התריעה כי אם יחזור המקרה, היא תשקול את שלילת הרישיון של הבעלות.

יודגש כי במסגרת המאמץ שעושה משרד החינוך למיגור האלימות וההסתה, בחן המשרד בתקופה האחרונה מידע ולפיו מתקיימת בבית הספר היסודי בית חנינא שבמזרח ירושלים, פעילות העולה לכדי תעמולה פוליטית אסורה, מסיתה ומעודדת לאלימות, ויש בה כדי להשפיע השפעה מזיקה על תלמידים.

מבדיקה שערך המשרד בנושא עלו מספר ממצאים ולפיהם, בין היתר, במהלך הצגה שהתקיימה לאחרונה בבית הספר הוצג חייל צה"ל כאדם אלים ורצחני היורה בילד פלשתיני. כמו כן, התלמידים שרו שירי הלל והניפו את תמונותיהם של מחבלים אשר ביצעו פיגועים רצחניים נגד יהודים.

"סיימנו לדבר על הסתה - עברנו לעשייה", הדגיש שר החינוך בנט, "מי שחושב שיוכל להתפרנס מכספם של אזרחי ישראל, ובמקביל לעודד את רציחתם, טועה. הסתה לאלימות היא לא חינוך, ומי שיימצא כזה לא יהיה חלק מהמערכת".