האירוע השנתי
האירוע השנתיצילום: Peter Halmagyi

ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF) קיים אמש (ה'), את ערב ההצדעה השנתי לחיילי צה"ל של סניף לוס אנג'לס במלון 'בברלי הילטון' אליו הגיעו כ-1,200 אורחים מארצות הברית וישראל.

את הערב המרגש אירחו כמדי שנה שריל וחיים סבן אשר הצליחו לגייס לאירוע את צמרת הוליווד והקהילה העסקית בארה"ב, ביניהם: השחקן אנטוניו בנדרס, הזמר הבינלאומי אנריקו מסיאס, השחקן ג'ייסון אלכסנדר, שנודע בזכות תפקידו הבלתי נשכח כג'ורג' קוסטנזה ב"סיינפלד", השחקן והמפיק מארק וולברג, שכיכב ב"טד", "רובוטריקים 4" ו"השורד האחרון", מפיק סרטי הפעולה אבי לרנר אחד ממפיקי הטלוויזיה המצליחים בעולם, בן סילברמן, ומפיק הקולנוע מהגדולים בארה"ב סטיב טיש.

השנה גויסה תרומה של 31 מיליון דולר למען רווחת חיילי צה"ל. אחת התרומות הבולטות הייתה של נשיא ומייסד הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, שתרם 8.4 מליון דולר, חיים ושריל סבן תרמו 5 מיליון, פלורנס וסרג' עזריה תרמו 5 מיליון דולר, פול ומוריס מרציאנו ממקימי חברת האופנה Guess, תרמו 2.7 מיליון דולר, קייסי ולורה וסרמן תרמו 2.1 מיליון דולר, ליאו דייוד תרם מיליון דולר וג'ין סימונס תרם 50,000 דולר.

Peter Halmagyi

ערב ההתרמה השנתי של סניף FIDF בלוס אנג'לס, אשר בראשו עומדת מירי נאש, נחשב לאחד מאירועי הדגל של הארגון. סבן, התורם הפרטי הגדול ביותר לצה"ל, המכהן כיו"ר ערב הגאלה השנתי זו השנה התשיעית ברציפות אמר באירוע כי, "בימים בהם קולות החרם קוראים להחרים את ישראל, אנחנו כאן להראות את התמיכה האדירה של צמרת הוליווד, והקהילה היהודית בארה"ב בישראל ובחיילי צה"ל.

"השבועות האחרונים הוכיחו שחיילי צה"ל וכוחות הביטחון איתנים ונחושים להגן על מדינת ישראל מכל איום, ואנחנו כאן כדי להוקיר תודה ולתמוך בהם בכל הדרוש להם", הוסיף סבן.

באירוע לקחו חלק גם 15 חיילים ממגוון יחידות צה"ל, ביניהם גם חיילים בודדים שנולדו וגדלו בארה"ב והחליטו לעלות ארצה ולהתגייס לצה"ל.

אחד מהרגעים הבלתי נשכחים באירוע היה נאומה המרגש של ורדה פומרנץ, אימו של דניאל הי''ד שנפל במבצע 'צוק איתן' בקיץ שעבר. בקהל נכחו גם הוריו של החייל הבודד מקס שטיינברג הי''ד, שעלה ארצה מארה"ב ונהרג יחד עם דניאל פומרנץ ועוד 11 לוחמים בפיצוץ הנגמ"ש בסג'עייה.

פומרץ אמרה בנאומה, "עד שהדר גולדין ואורון שאול לא יוחזרו ארצה, מבחינתי המלחמה לא הסתיימה".

מנכ"ל הארגון, אלוף (מיל') מאיר כליפי-אמיר, אמר כי "אין דבר שיותר מחמם את הלב מלראות תמיכה וסולידריות כ"כ גדולה של יהדות ארה"ב כלפי מדינת ישראל וחיילי צה"ל".