ינון מגל
ינון מגלצילום: משה שי. פלאש 90

חבר הכנסת ינון מגל (הבית היהודי) מתייחס הערב לביקורת שנשמעה לאחר הפיגוע בראשון לציון.

בסרטון מהפיגוע נראים אזרחים מדלגים על הפצועה ורצים לתפוס את המחבל. 

"דיברתי עם הבחור בחולצה הלבנה. זה שב ynet ובידיעות אחרונות עשו לו שיימינג על זה שלא עצר לטפל בזקנה בת 80 שנדקרה על ידי המחבל בראשון לציון", כתב מגל בפייסבוק.

"
אז מתברר שזה הבחור שנטרל את המחבל. הוא מומחה לקרב מגע והיה בכלל בתוך הרכב בצד השני של הכביש כשזיהה שאנשים בורחים ושמתרחש משהו חריג. הוא יצא מהרכב וחיפש את מוקד האירוע, אז ראה את המחבל דוקר את הזקנה, והחל לרדוף אחריו בזמן שאחרים נמלטו.

הוא צמצם את המרחק אליו (רואים בוידאו) קפץ מעל הפצועה וצעק למחבל כדי שיסתובב אליו ולא ידקור אנשים נוספים. אז קפץ עליו בבעיטה והדף אותו. מאותה הנקודה המחבל ברח לתוך החנות והבחור סגר אותו בפינה וחבט בו עם חפצים עד שהמחבל התחיל להתרכך. הוא העיף לו את הסכין מהיד (להב של 24 ס"מ) וחנק אותו עד עילפון. הסיבה שהמחבל עדיין בחיים היא כי השוטרים שהגיעו התחילו לצעוק לו: "תפסיק אתה תהרוג אותו" ואיימו עליו במעצר".

מגל כתב כי המסקנות של הבחור מהאירוע: 

א. כולם צריכים לקפוץ ולתת יד במאבק במחבל. לא אחד, ולא שניים. כמה שיותר אנשים. הסיבה שהוא הצליח להשתלט היא המיומנות שלו בלחימה אבל מאד עזר לו שהיו איתו עוד אנשים (אחד מהם בכך שזרק אבן על המחבל). 

ב. לא מסתכלים לעבר הפצועים בשלב הראשון.

לדברי הבחור, "הדברים שחסרי אינסטינקטים בסיסיים בלחימה אמרו, מתירים למעשה את דמם של האזרחים שחייהם ניצלו בגלל שרדפתי אחרי המחבל. הם אחראים בעקיפין לפגיעה באזרחים בפיגועים הבאים. זו הפקרות מוסרית בכיסוי...אני סיכנתי את עצמי ונפגעתי פיזית (הוא נפצע) ואני מצפה שאנשים יעשו כמוני במקרים הבאים. אסור לנו לעמוד על דם רענו."

מגל מסיים את הפוסט "בעיני הוא גיבור אמיתי ומגיע לו צל"ש".

תיעוד הפיגוע בראשון לציון