מאיר פרוש
מאיר פרושחזקי עזרא

בעקבות החלטת הממשלה לבטל את התניית תקצוב תלמידי חו"ל בבקור באתרי מורשת, ביניהם בסיסי צה"ל, מסביר הבוקר סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) פרוש כי זהו חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני.

"נדבך נוסף בהסכם קואליציוני קוים", מסביר פרוש ומבהיר כי לשם כך כונן ההסכם הקואליציוני, "המטרה היא להחזיר את המצב לקדמותו כפי שהיה בשנת תשע"ב. הממשלה הקודמת פיזרה עזים בסעיפים שונים, ואנו ביהדות התורה טורחים להוציאן אחת אחת".

פרוש מסביר כי לעתים הוא נדהם מהיקף הגזירות שהשיתה הממשלה הקודמת על התלמידים החרדיים. "אנו, ביהדות התורה, לעתים נפעמים מהיקף משנתה הסדורה של הממשלה הקודמת, כאשר מדי יום אנו מגלים סעיפים ותתי תקנות שמטרתן היחידה היא לפגוע בעולם התורה בכללותו".

אתמול ביטלה הממשלה בישיבתה השבועית את התניית התקצוב לתלמידי חו"ל הלומדים בישיבות בארץ בביקור באתרי מורשת, ביניהם בבסיסי צה"ל.

ההתניה תוקנה בממשלה הקודמת. בעקבות ההתניה האמורה, ראשי ישיבות חרדיות רבות העדיפו לוותר על התקציב ולא לשלוח את בחורי הישיבות לבסיסי צה"ל ברחבי הארץ.

במהלך המשא ומתן הקואליציוני הכניסו חברי המשא ומתן של יהדות התורה סעיף האומר כי תבוטל ההתניה של תקצוב תלמידי חו"ל באתרים אלו. כאמור, אתמול הממשלה החליטה לבטל את הסעיף האמור ותלמידי חו"ל יתוקצבו כבעבר.