לברון ג'יימס, מקבל פרגון מבלאט
לברון ג'יימס, מקבל פרגון מבלאטצילום: רויטרס

בזמן שקליבלנד עם פתיחת עונה הטובה ביותר שלה מזה 17 שנים, כשזו השיגה הלילה את ניצחונה השביעי ברציפות לאחר שגברה בתום מותחן על יוטה ג'אז בתוצאה 114:118, יש מי שבקליבלנד אינו מרוצה. מדובר בלא אחר מאשר מאמן הקבוצה, הישראלי דיוויד בלאט.

הקאבס אמנם ניצחו את הרבע הראשון הלילה במשחק מול הג'אז, אך את שני הרבעים הבאים היא הפסידה. אם לא מספיק, במהלך הרבע הרביעי הלילה, שחקניו של בלאט כבר פיגרו ב-9 נקודות, אך אז התעורר לברון ג'יימס, הכוכב הגדול ביותר של הקבוצה וזה סחף את חבריו לניצחון שביעי ברציפות, כשקלע 17 נקודות מתוך ה-31 שלו הלילה, במהלך הרבע האחרון ובמאני-טיים.

בתחילת העונה בקליבלנד הגדירו את משחקי תחילת העונה כזמן להתחבר והצהירו כי לא יתרגשו מהפסדים, אך בלאט הידוע כווינר, אינו מוכן להקל ראש במשחקים הצמודים. 

לאחר המשחק הלילה, אמר בלאט כי הוא נלחץ מהפיגור ברבע הרביעי והאחרון הלילה מול יוטה, עד שבא לברון ולקח את המשחק עליו. "הוא השחקן הטוב ביותר במשחק", אמר בלאט על לברון, "אין כאלה שחקנים עם חכמת והבנת המשחק כמו שלו".

בעונה שעברה, הקשר בין בלאט ולברון היה במבחן, כשלא פעם מחלוקות בין המאמן לשחקנו יצאו אל התקשורת האמריקאית שטענה כי אם לברון יתעקש, בלאט יהיה מחוץ לקבוצה. העונה נראה שאידיליה שוכנת בין השניים. "לברון מרים את שאר הקבוצה איתו, הוא עושה דברים שרק הוא יכול לעשות", אמר עליו מאמנו בלאט בסיום המשחק הלילה.

לצד הפירגון ורצף הניצחונות, בלאט לא מרוצה ממה שהוא רואה על הפרקט. "ידענו שייקח זמן להתחבר בגלל שמרבית שחקני הסגל היו לא כשירים במשחקי קדם העונה, ובכל זאת מצאנו את הדרך לנצח, על אף ששיחקנו לא טוב". לדעתו של בלאט, הניצחונות על אף היכולת הירודה, מעידים יותר מכל על "הניסיון של הקבוצה ועל הגישה של השחקנים".

גם הכוכב של הקבוצה, לברון, הודה כי "למרות ההצלחה שלנו, יש לנו הרבה על מה לעבוד".