נתניהו ומוגריני
נתניהו ומוגריניצילום: לע''מ

אנטישמיות: נציבות האיחוד האירופי בבריסל אישרה היום (רביעי) לפרסם הנחיות למדינות אירופה כיצד לסמן מוצרים שמיובאים אליהן ממזרח ירושלים, רמת הגולן, יהודה ושומרון.

עד לרגע האחרון ניסתה ישראל לדחות את פרסום ההנחיות. הן באמצעות שיחות עם שרי חוץ וראשי ממשלה במדינות אירופה והן באמצעות בקשה מהממשל האמריקני להפעיל לחץ לצורך דחיית ההחלטה.

בעקבות ההחלטה, השגריר האירופי זומן לנזיפה במשרד החוץ, שם אומרים כי ''ישראל מגנה את החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים ישראלים שמקורם מעבר לקווי 67'. צר לנו על כך שהאיחוד בוחר ממניעים פוליטיים לנקוט בצעד חריג ומפלה הלקוח מעולם החרמות דווקא, בימים בהם ישראל מתמודדת עם גל טרור המופנה כלפי כל אזרחיה, באשר הם''.

במשרד החוץ מצביעים על כך שהאיחוד האירופי מתעלם מ- 200 סכסוכים טריטוריאליים המתנהלים כיום ברחבי העולם, כולל כאלה המתחוללים בתוכו או ממש על מפתנו. "הטענה כי זהו צעד טכני היא טענה צינית חסרת בסיס. סימון המוצרים לא יביא לקידום התהליך המדיני בין ישראל לבין הפלסטינים''.

עוד אומרים בירושלים כי סימון המוצרים יחזק את הגורמים הרדיקלים המקדמים חרמות כנגד ישראל והמכחישים את זכות קיומה. ''המהלך האחרון מעלה תהיות לגבי התפקיד שהאיחוד האירופי שואף למלא ועלולות להיות לו השלכות על יחסי ישראל והאיחוד האירופי''.

ביום רביעי בשבוע שעבר יצאה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי למסע בכמה ממדינות אירופה, במטרה להבהיר לשרי החוץ ולדרגים המדיניים באותן מדינות כי ישראל זועמת על הכוונה לסמן מוצרים, ותתקשה לעבור על כך לסדר היום.

האיחוד האירופי: אין מקום למו"מ בעניין סימון המוצרים

לארס פאבורג אנדרסן, שגריר האיחוד האירופי בישראל, אמר בשבוע שעבר לערוץ 7 כי אין כל מקום לנהל משא ומתן על על סימון המוצרים, ומדובר בעובדה מוגמרת. שגריר צרפת בישראל פטריק מיזונאב טען כי מדובר בסך הכל ב"יישום החוק האירופי ומידע שחובה לספק לצרכן האירופי".

"אנחנו חושבים שזה לא משהו שצריך לגרום לפיצוץ ביחסים בינינו", הוסיף שגריר האיחוד האירופי, "כך אנו רואים את זה, אחרים אולי רואים את זה אחרת. בכל מקרה, העמדה שלנו נשארת כפי שהיא".