איתם ונעמה הנקין
איתם ונעמה הנקיןצילום: באדיבות המשפחה

צה"ל הרס הלילה במהלך השבת  את בתי המחבלים שביצעו את פיגועי הירי בהם נרצחו מלאכי רוזנפלד ובני הזוג איתם ונעמה הנקין הי"ד.

בכפר סילוואד, צפונית לרמאללה, כוחות הנדסה של צה"ל הרסו הלילה את ביתו המחבל מאעד חאמד. חאמד ביצע את פיגוע הירי בחודש יוני האחרון סמוך לשילה, בו נרצח מלאכי רוזנפלד ונפצעו שלושה אזרחים נוספים.

בנוסף, הרסו כוחות צה"ל את בתיהם של המחבלים כרם רזק, יחיא חמד וסמיר כוסא בשכם - חברי חוליית חמאס שביצעה את פיגוע הירי סמוך לאיתמר, שבו נרצחו בני הזוג הנקין. חמישה תושבי שכם נעצרו בחשד שביצעו את הפיגוע.

בג"ץ אישר שלשום את הרס הבתים ודחה עתירות שהוגשו על ידי בני המשפחות והמוקד להגנת הפרט נגד הפעולה. בג"ץ קיבל עתירה אחת נגד הריסת ביתו של עבדאללה אסחאק, אחד משני החברים בחולייה שרצחה את רוזנפלד, זאת משום שאת הבית שוכרים בני משפחתו של הנאשם והוא אינו בבעלותם.

בג"ץ קבע כי על משפחתו של אסחאק להתפנות מהבית עד יום שלישי. כמו כן, בית המשפט דחה בקשה של המוקד להגנת הפרט לדיון נוסף במדיניות הריסת בתי מחבלים — עתירה שכבר נידונה בבג"ץ בשנה שעברה ונדחתה.

מלבד הבתים שנהרסו הלילה, בג"ץ אישר את הריסת ביתו של מוחמד אבו-שאהין, תושב קלנדיה, שירה למוות בדני גונן בחודש יוני האחרון ליד דולב. ביתו של אבו-שאהין טרם נהרס.