ועדת הכספים
ועדת הכספיםצילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) לא התייצב היום (ראשון) לדיוני התקציב בוועדת הכספים, ובקואליציה מנסים לפתור את המשבר החדש שנוצר: התנגדות מפלגת הבית היהודי לקיצוץ בתקציב החינוך ואי רצון האוצר להקצות משאבים לאבטחת יהודי מזרח ירושלים.

"התבשרתי אמש במפתיע שהאוצר מתכוון לקצץ כמעט 200 מיליון ש״ח בתקציב החינוך תוך פגיעה קשה בפריפריה וחינוך מיוחד", צייץ הבוקר שר החינוך נפתלי בנט בחשבון הטוויטר שלו ואיים: ''אם לא יבוטל, נצביע נגד תקציב''.

המועד האחרון לאישור התקציב המדינה לשנים 2015-2016 הוא יום חמישי הקרוב, וגורמים בקואליציה מעריכים כי אף אחת מהמפלגות לא רוצה לפזר את הכנסת וללכת לבחירות ועל כן יימצאו הפתרונות כיצד להתגבר על איומי ''הבית היהודי''.

גם יו"ר ש"ס, השר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי, לא מתכוון נכון לשעה זו להצביע בעד תקציב המדינה משום שעדיין לא הושגה הסכמה על מע''מ אפס על תחבורה ציבורית לכלל האוכלוסייה, ומע''מ אפס על מים וחשמל לאוכלוסיות מוחלשות.

על רקע המגעים בין דרעי לאנשי האוצר, נבחנת האפשרות שמע''מ אפס לא ייכנס לתקציב המדינה הנוכחי אך כן תפורסם הצהרה לפיה בקרוב יחלו הדיונים בנושא. ייתכן כי הצהרה שכזו תספק את חברי סיעת ש"ס ותאפשר להם להצביע בעד התקציב ביום חמישי הקרוב.