רכבת ישראל
רכבת ישראלצילום: דוברות הרכבת

הרכבת שוב בעיצומים: עובדי חברת רכבת ישראל הודיעו אחר הצהריים באופן מפתיע על שיבושים שהחלו בשעה שלוש בקו בין הוד השרון לבאר שבע, במקביל להשבתת המוסך של הרכבת בלוד, ושל תחנת התדלוק בחיפה.

חמש תחנות באיזור המרכז נסגרו לחלוטין על ידי הוועד: תחנת ת"א ההגנה, משה דיין (ראשל"צ), יבנה מערב, חולון ושדרות – ולדבריהם מדובר בסגירה ללא הגבלת זמן. בשל כך אף הורדו נוסעים מרכבות, מה שגרם לזעם של רבים שנתקעו בדרכם חזרה מיום העבודה.

ברכבת ישראל זעמו על השביתה וטענו כי  "לאחר שכבוד נשיאת בית הדין לעבודה, השופטת לקסר, הכריעה לפני מספר ימים כי ההנהלה רשאית לנייד עובדים אליו, ועד העובדים החליט לנקוט במהלך בריוני ולהשבית את הרכבת ולפגוע באופן מובהק בציבור הנוסעים".

 "הנהלת הרכבת תעשה ככל שביכולתה כדי למנוע פגיעה בנוסעים, ובכלל זה פנייה דחופה לצו מניעה כנגד צעדי העובדים. הנהלת רכבת ישראל מצרה על המהלך, ומקווה כי הוועד ינהג בשכל, באחריות ובהגינות כלפי נוסעי הרכבת".

ההנהלה אף פנתה לבית הדין אך הנשיאה השופטת לקסר דחתה את הבקשה להוצאת צו מניעה, וקבעה כי הצדדים יעדכנו את בית הדין במתרחש, לאחר פגישה שתיערך הערב אצל יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן.

ועד עובדי הרכבת הדגיש כי הנחייתו לעובדים הייתה שלא להוריד נוסעים מהרכבת בטרם הגיעה ליעדה. "הנהלת הרכבת היא שסירבה לפנות מערכים, יצרה עומס ברציפים ולכן הביאה לכך שנוסעים ירדו לפני הזמן", נמסר מהועד.