ועדת הכספים
ועדת הכספיםצילום: הדס פרוש, פלאש 90

תנועת נאמני תורה ועבודה שיגרה הבוקר (שני) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו היא קוראת לו "להתערב לאלתר בהקצאת הכספים הייחודיים".

בעקבות הפרסומים אמש על תקציבים שונים שהועברו לבקשת המפלגות הדתיות טוענים בתנועה כי הקצאות הכספים מבוצעות שלא באופן שוויוני, ומיועדות לבעלי אינטרסים ומקורבים.

"הקואליציה הנוכחית מבקשת לשכלל את השימוש ביהדות כאמתלה לסחיטת כספים. במקום לתקצב באופן שוויוני קהילות וצרכנים של שירותי דת ברחבי הארץ, מועברים במסגרת הזו כספי משלמי המסים לבעלי אינטרס, עמותות ומקורבים", נאמר במכתב.

במכתב מציינים אנשי התנועה, "בשבוע שעבר נשאת בכנס הGA- נאום חסר תקדים בו הבטחת לפעול למען חיזוק כלל הקהילות בישראל. אכן מדובר בתקדים, ואנו מברכים על כך, אך יש להפכו לכזה שיופעל כלפי כלל הקהילות בישראל. אם אכן ישנה כוונה לתקצב באופן ישיר קהילות דתיות, הרי שיש לעשות זאת באופן רוחבי ומסודר לקהילות ישראל ברחבי הארץ, ללא גורמים מתווכים שיגזרו קופון מהכספים הללו".

בסיום המכתב מבקשים אנשי התנועה מנתניהו "להתערב לאלתר בהקצאת הכספים הייחודיים ולהביא להפסקת השימוש הציני של המפלגות הדתיות בכספי הציבור בכל הנוגע לתקצוב שירותי הדת ולפניה הממסדיות של היהדות במדינת ישראל. זאת חובה ראשונה במעלה, שמצופה מראש הממשלה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית".