רחבת הכותל המערבי ירושלים
רחבת הכותל המערבי ירושליםצילום: מאיר סלע

ביום ראשון הקרוב צפוי להתקיים ברחבת הכותל מעמד ייחודי של אמירת 'תיקון הכללי' המונית שתועבר בשידור לרחבי העולם. היעד, כך אומר מארגן האירוע, אלדד אילת, הוא לפחות חמישה מיליון איש שיהיו שותפים לאירוע.

"זה אירוע שנולד מיוזמה של יהודי יקר, דיויד אסולין, איש עסקים מהקהילה החלבית בניו יורק, אדם מצליח עם לב חם לעם ישראל ולענייני יהדות. הוא מבין שהמצב של עם ישראל הוא כעל חוט השערה וכל דבר שנעשה יכול לעזור להינצל ממרעין בישין כמו פיגועים וכו' ומצד שני יכולים להגיע אל הטוב המוחלט והאור שמובטח מבריאת העולם", פותח אילת ומספר.

"כמקורב לברסלב, וכתלמידו של הרב צבי אריה רוזנפלד זצ"ל שלא רבים מכירים אותו, אבל הוא שהכניס את ברסלב לארה"ב, הוביל את הנסיעות לאומן, היה חברותא של הרבי מלובביץ' פעם בשבועיים ושל הרב פיינשטיין, הוא תפס כמה חבר'ה צעירים שהיו תלמידיו ואחד מהם הוא אברהם דוד רוזנפלד, שכינויו 'בובי'.

"הוא חבר טוב שלי והוא אמר לי שדיויד אסולין רוצה לקיים מעמד תיקון הכללי עולמי בכותל המערבי. נביא את החזן יחיאל נהרי, את גדולי ברסלב, הרב הרוש, ארז עופר ואחרים גם אחרים שאינם מברסלב, שלא יהיה מעמד ברסלבאי אלא מעמד כללי".

באירוע זה היעד הוא קריאה משותפת והמונית של עשרת פרקי התיקון הכללי, "התיקון מוכר על עניין של פגם הברית, אבל זה לא רק זה אלא כל פגם בברית שביני לבין הקב"ה בנוגע לתכליתי בעולם, תיקון השליחות שלי בעולמי, וכל עשייה של משהו כי בא לי סתם פוגמת בייעוד שלי בעולם, ויש עניין של הצטרפות כמה יהודים יחד לאמירה משותפת של התיקון".

אילת מציין כי לכל התכנסות של עם ישראל בעת צרה יש ערך גדול, כפי שדיברו וכתבו על כך גדולי ישראל מימי הרמב"ן דרך החפץ חיים ועד ימינו אלה. "רבותינו הקשורים לברסלב רואים בתיקון את מסוגלותו לכל הישועות, ואמרנו בוא נאמר את מה שאנחנו חושבים שהוא הפתרון".

בדבריו מציין אילת כי על מנת לקדם את האירוע ולהגיע אתו למגוון מגזרים וקהלים רחבים הוקם אתר אינטרנט מיוחד ואכן "מרגישים היענות ממגזרים נוספים. כרגע בעיקר היענות משלושה מגזרים - מחב"ד, חב"דניקים שמבינים את עניין אחדות ישראל ומכירים את ערך השליחות ועוזרים לנו להפצה, גם הציבור הדתי לאומי שמתעורר בשנים האחרונות לענייני החסידות וגם במגזר הספרדי כמו בישיבת הרב אברג'יל וישיבות מקובלים בירושלים, אנחנו מקבלים מהם תמיכה ועזרה לאירוע.

"אנחנו מרכזים את המאמצים כדי להגיע לקהלים עצומים, ובימים האחרונים אנחנו משתדלים לפנות גם לציבור החילוני ולכן פונים בכמה וכמה שפות ובכל אמצעי. הושקע ממון לא מבוטל באירוע הזה. לא אני אישית אלא דיויד אסולין ובובי שתרמו מבלי רצון לקבל דבר אלא רק רצון להשפיע על עם ישראל".

לקראת תום הדברים מציין אילת כי באירוע עצמו תהיה קריאה בניגון של התיקון הכללי, "מי שמגיע לאומן, שם נוהגים בערב ראש השנה לקרוא תיקון הכללי בשתים עשרה בצהרים לקבלת עול מלכות שמים, וזה מעמד מרגש מאין כמוהו, ואם מצליחים לגייס המונים לכזה מעמד אין יהודי שיוכל להישאר אדיש לו. אנחנו בטוחים שמעמד כזה יעזור להינצל מהגזירות".

עוד הוא מוסיף כי השעה שנבחרה לאירוע היא שמונה בערב, שעה בה תלמידי הישיבות בארה"ב יוצאים להפסקת הצהרים שלהם, בשעה אחת, ויכולים גם הם להצטרף לאירוע.

להשתתפות באירוע לחצו כאן