התבטאות אומללה. שרת החוץ של שבדיה
התבטאות אומללה. שרת החוץ של שבדיהצילום: Mike Segar, רויטרס

שבדיה היא אחת מהמדינות שפועלת באופן שגרתי כמעט נגד ישראל, אבל ההתבטאות של שרת החוץ שלה נחשבת יוצאת דופן.

השרה מרגוט וולסטרום אמרה בראיון לרשת טלוויזיה שבדית כי "מתקפות טרור כמו זו שהייתה בצרפת, נובעות מתסכול של מוסלמים במזרח התיכון, בדיוק כפי שקורה עם הפלסטינים".

"כדי לנטרל את ההקצנה אנחנו חייבים לחזור למצב נורמלי במזרח התיכון. כרגע, כשהפלסטינים רואים שאין עתיד, אנחנו צריכים לקבל גם התנהגות נואשת או אלימות מצידם", אמרה השרה ובעצם גם הצדיקה בדבריה פיגועים נגד ישראל.

בישראל זועמים על הדברים. דובר משרד החוץ עמנואל נחשון ציין כי השגריר השבדי זומן לשיחת הבהרה עם מנכ"ל משרד החוץ והוסיף כי "דברי שרת החוץ השבדית מזעזעים בחוצפתם".

"השרה השבדית מוטה באופן שיטתי וחד צדדי נגד ישראל ומפגינה עוינות של ממש כאשר היא מצביעה על קשר כלשהו בין הפיגועים בפריז לבין הקשיים בין ישראל לפלסטינים", הבהיר נחשון.

הוא הוסיף כי "מי שעוסק בניסיון נואל לייצר זיקה בין פיגועי האיסלאם הקיצוני לבין הקשיים בין ישראל לפלסטינים מטעה את עצמו, את עמו ואת דעת הקהל הבינלאומית".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הוסיפה כי "דברי השרה גובלים באנטישמיות, האופן הבוטה והנאלח שבו היא קושרת בין הפיגועים בצרפת לבין ישראל הוא לא פחות מעלילת דם. משרד החוץ יפעל בשביל להבהיר בצורה הכי ברורה לשגריר השוודי את האופן החמור שבו מדינת ישראל רואה את האמירה האומללה הזאת".

שגרירות שבדיה בישראל כבר פירסמה הבהרה וטענה כי "שרת החוץ השבדית לא קישרה בין הסכסוך הישראלי פלסטיני לאירועים הטראגיים בצרפת. אנחנו מגנים כל סוג של טרור".